Wednesday, October 8, 2014

Mee Kolok & Laksa Sarawak..

Assalamualaikum...


Bila balik kampung suami, Sarawak..ni lah makanan yang mesti lily carik...Laksa sarawak...
banyak-banyak laksa ..Laksa sarawak jugalah yang ngam di tekak ni..hehe...
kuah yang pekat..ada rasa masam manis..memang secukup rasalah...yummeh..!

hubby plak makan mee kolok..favourite dia ni..mee kolok ni ada 2 jenis...Mee kolok sup & juga mee kolok kering...hubby suka makan yang kering ni...sedap katanye...Mee kolok ni memang makanan popular di sarawak...salah satu makanan yang wajib di cuba bila datang ke Bumi Kenyalang..^_^


~Sekian..Wassalam..~






14 comments :

Amanda Suria said...

Akak suka mee kolok...erm sedapnyaaaaa.....nak pi Sarawak lg la....mmg x jemu pi Sarawak

Cik Lieza said...

nampak sedap jer tu..1st time dengar mee kolok.

Cik Tetra said...

sedapnyaaa. kita sebenarya teringin nak makan 2 benda ni. lagi2 mee kolok tuu. tunggu pergi sarawak la baru merasa gamaknyaaa. hehe

safurara said...

selalu dengar org cakap cakap je mee kolok.tapi x pernah makan.nt nk try lah.hehehe


#BW sambil klikklik IKLAN nuffnang!

LYAfrina said...

nmpk sedappp sgt

idzwa kamaruddin said...

sedap nyer!!!

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

waa sedapnyer..telan ailio nengok...lizz suka laksa sarawak tu...

Aisya A. said...

kak lilyyyyyy, terliur plak tgk...
dah la hari tu balik tak sempat nak merasa dua2 ni.. sobs..

Cik Yaya said...

mmg kat srwk mee kolok dgn laksa la femes..heeee tp yaya xpernh rase lg..umm cam sedap je tgok tuuu

Cik Yaya said...

mmg kat srwk mee kolok dgn laksa la femes..heeee tp yaya xpernh rase lg..umm cam sedap je tgok tuuu

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed said...

lily baru tukar template blog ehhh..santekkk...suke sgt header tuh..hihihi..nway, tak pernah try mee kolok..nmpak sedap tuh..dulu pernah skali gi sarawak tp mase tuh cousin bwk try laksa sarawak jek..kikiki

Aju Mohit said...

hmmm mesti sedap kan, tengok gmbr pun dah menyelerakan

aTieYusof Family said...

Pernah juga rasa laksa Sarawak ni memang sedap kan..isteri opis mate tolong masakkan sbb dia org Lawas.. wajib di cuba ni klu ke Sarawk..:)

Harith Iskandar said...

xpernah rasa lagi laksa ni.org ckp sedap