Monday, March 4, 2013

Char kuey Teow Jalan Rawa

Assalamualaikum...

Dinner baru² ni hubby ajak makan CKT..dah lama katanye tak makan CKT...
Makan kat tempat biasa..sebelum ni tak tau nama gerai ni..kali ni siap amik gambar nama gerai..☺
Gerai ni terletak tepi jalan jer..berhampiran dengan SK Taman Perling 3 Johor...
Pelanggan dia memang ramai..kalau order memang lambat sampai...Nasiblah sedap..
Sanggup jer tunggu walaupun order lambat sampai..☺

Tingginye api..Qis takut..setiap kali api naik..tutup mata dia..hehe...

 Sementara tunggu order sampai...makan sate daging dulu yang diorder di gerai sebelah...
sedap juga sate ni...RM6 10cucuk..

 Seperti biasa hubby order CKT ni...selalu order CKT special..kali ni order yg biasa jer...
rasa pun sama jer..sedap katanye...makan sampai licin..Harga RM7..

Lily order Kuey teow goreng...Sedap..suka jer letak taugeh banyak²..udang pun banyak..
seperti biasa anak dara lah yang abiskan..diakan peminat udang.. ☺..Harga RM7..

Blurrpppp..Alhamdulillah..kenyang..see pinggan en.suami licin...☺





26 comments :

Nastyna said...

Huishh tu dia api masak, mau nyer tak sedap. I dah lama ni duk ushar cari CKT, huuhu.

Ujie said...

menggoda betula la lily ni..saya mmg peminat kuey teaw ni. tapi mmg susah nak cari yg masak sedap.

Fafau de Craft ( Zana ) said...

Jauhnya..ingt kt KL.. :(

Aju Mohit said...

my feveret!!! sedapnya nampak tu lily, makan plak ngan sate perghhh!!!!


Di kala ini perut lapar sangat tapi tekak tak mampu nak menerimanya, owh tonsil yang bengkak segeralah sembuh

NinaAz said...

warghhh.. bestnya ckt. nina suka giler mkn nih.. tp susah nk jumpa y best. y pernah nina mkn, dekat tjg malim. memg terrrrbaikkkk

Ummiarissa Mahdi said...

ha'ah nampak sedap..kalau sedap harga mahal pun tak kisah..tunggu lama pun tak jadi masalah kan..

ieda immi said...

mak aihhhh kijam nyeee
dah lama akk x makan CKT nie
kat kuantan x tahu kat mana huhuh

:: Mrs.Eady :: said...

agagagaga..terliur!

~Beb~ said...

dapnye.. lama gile kot tak bedal ckt!

aTieYusof Family said...

Wah! sedap nya!...lama sudah ndak makan CKT.. sinimmg jarang bah mo jumpa.. mgkin org ndak pandai masak..hehe...

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

ermmm terliur..saya memang peminat char kuew teaw...kemain tinggi apinyer tu...

Qhaifa Nur said...

tengoklah apinya...tingginya
wow, nampak sedapnya...

Ena said...

ena pun suka CKT.. tp tu la nak jumpa yg sedap susah kan.. tp kalo jumpa yg sedap makan memg licin mcm pic yg last tu.. hehe.. puas hati kan.. a'a la.. kami pun kalo makan CKT mesti makan dengan sate.. hrmmm... tp selalu order pun 10 cucuk jugak.. kalo order banyak2 kang hubby ke la yg abiskan.. ena tak gemar sangat sate.. tp kalo lapor.. ok je.. eh! mcm panjang pulak komen kali ni.. sowiii..

Ena's Palace said...

pergghhh berapi2..mmg power la tukang masak dia..

mamalieyna said...

sedapnyeee CKT tuu..terliur.. dah la puasa ni..ngee~

Azian Elias said...

sedapnya..dah lama tak makan.

Cik Mun said...

wahh..nmpak sedap..

QA's ~ mamapapa said...

aduuuhaiiii..semua tu feberet saya,nyum2!!!

Zurina said...

alhamdulillah...kenyang melihat gmbarnya...nampak sedap...:)

miss fluffy said...

emmm lama tak makan char kuey teow...

Umi Naemah said...

Nyum nyum...sedapnya char kuew tiaw goreng tu...termengidam plak hehehe

Ema Blog said...

memang sedap..sampai licin selicinnya pinggan..

ANNA MARIANA said...

wah,sedapnya.. terliur tgokk..

Shida Radzuan said...

wahh licin habis kak..sedap jer nmpak haihh terngin plak ^_^

Izan Ishak said...

oh tidakkkk...terliur2 dah ni!

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

mmg tergoda nengok char kuey tiow tu