Monday, February 18, 2013

Wood Toys

Assalamualaikum...

Happy monday uols...^_^

Setiap kali keluar ada jer 'cukai' yang di kenakan oleh si anak dara..hiks...Baru² ni minta beli
 benda alah ni..Wood toys...best jugak main benda alah ni...bukan Qis jer yang main
 kadang² mak pak nye juga main mengalahkan Qis..hehe..☺

Asyik dia bermain dengan benda alah ni..bila dah abis susun semua ni...pastu jatuhkan
kayu yang 1st tu nanti yang lain² akan rebah...nice..^^

Tapi bila dah rebah anak dara malas nak susun balik..cara yang mudah susun macam ni jer lah..☺ ..
takpe ni pun salah satu pembelajarankan..menghubungkan sel sel otak untuk berpikir cara nak
 menyusun benda alah tu...dengan erti kata lain..bermain sambil belajar..☺








24 comments :

.: iEyLa :. said...

time kecik2 dlu xde lg wood toy ni kak..so susun guna batu marmar yg kecik2 tu...hiks

NinaAz said...

Hihi... budak2 mcm ni ok la sis.. dari pasif senyap xbuat apa. Risau jugak kan..otak akan ligat berfikir

MarliaMarble said...

wah..best tu. dulu pun masa kecik2 main pakai batu marmar jugak la. Abah buat rumah kita pergi curi batu dia nak buat lantai..=D

Nens Collection said...

best2..hehe..nens pon suka mende alah ni..makin comel warna2 skang..;)

mama ila said...

pernah ada mainan wood toys nie masa kecik..tapi yg susun wat rumah..comel..best main =)

Zurina said...

hehehe...bila keluar rumah jer...cukai mesti ada...:)

Ratu Hatiku said...

blm ada lg dlm simpanan ank2 wood toys ni :p

aTieYusof Family said...

Best juga main tu Wan.. sini susah bah mo cari mainan2 yg begini..erm, klu mau pun terpaksa lah cari di Internet..huhu..
bagus utk perkembangan otak:)

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

waahh mesti suka minum susu ni hehe..takper janji dier rajin explore kan...eh baju anak kiter samela...

Ujie said...

tengok je pun dah tau syok main benda ni. ^__^

Qhaifa Nur said...

dah jenuh susun tak sabar nak tunggu ia jatuh...
perlu kesabaran untuk buat semua ini juga..

Cho Zila said...

elok sesangatler mainantu untuk otak diaorang.... kena rajin main dan kemasler ...

Papa Mifz said...

cukai mainan memang tak boleh dielakkan lagi kan...hehe

Cik Tetra said...

kat rumah kita pong ade benda ni. selalu gak main. hihi.

noornazuha said...

Happy monday yang x happy!..hehe

maszmadi said...

dulu kat sekolah tadika, auntie masz pon ada mian mendealah ni qis, siap yang ada corak2 boleh buat rumah lagi tau.. sekarang ni x tau nak cari mane.. best.. boleh auntie join?.. hehe

mamalieyna said...

Main smbil belajar..bagus jgk mainanni kan..arif pun ada 1, kejap je mainnya..skrg dh tinggai..huu..

Aju Mohit said...

hehehhe dah terbayang kalau kt umah aju ni jenuh juga nk ngutipnya tu heheh, syabas qis byk dah yg diplejarinya kan

Cik Yaya said...

mainan yg bgus ni..hehe

rohayu osman said...

anak2 kecil bagus diberi mainan begin untuk otak mereka.. dpd ngadap mainan yg bukan2 kan... lagi2 tablet.. memg tak berapa bagus sebenarnya..

wan nurul hezrina abd halim said...

mainan perangsang minda=)

C.T.K said...

macam domino eh..ct suke gk main bende ni mse kecik..hihihi...rjin susuh eh

Shida Radzuan said...

mmg seronok main jatuh2 kayu ni shida pn suka main dengan pemadam hehee ^_^

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

budak2 kalau keluar ada jer mainan yg dorang nak kan hihi