Thursday, February 21, 2013

Mendidik Anak..

Assalamualaikum... 


Sebagai perkongsian kita bersama..Moga bermanfaat buat kita sebagai
 ibubapa dalam mendidik Anak²..

 image taken form fb

Semoga kita sama-sama dapat menjadi ibubapa yang cemerlang 
dalam mendidik anak-anak yang soleh & solehah..Cemerlang dunia akhirat..Amin!





30 comments :

Acik Riotaro said...

nice sharing dear..

Cik Puan Rara said...

thanks for sharing sis.

Ratu Hatiku said...

Tq sharing. Good info :D

Qhaifa Nur said...

perkongsian yang bagus...
banyak cara rupanya dalam didik anak2..

::NureeN:: said...

thx lily...
in shaa ALLAH... moga kita sama2 praktikkan

Ujie said...

Dgr ceramah aritu, kenapa pendidikan formal mula umur 7thn (darjah1)?

Sebab tu mmg umur paling sesuai utk mula ajar mcm2. Dan ia mmg dah dianjurkan dlm islam...menerusi didik anak solat dan perkara lain (tutup aurat, puasa..).

aimi adilah said...

yg 21 keatas tu ayh aimi xikut :D hihihihiihihih

aTieYusof Family said...

Moga anak2 kita menjadi anak yg cemerlang dunia akhirat..amin!
TQ sharing Wan...:)

Aju Mohit said...

tq for sharing lily, lain anak lain peelnya namun cara didik adalah sama kan ;)

Aei Amrun said...

memang mencabar nak besarkan anak zaman sekarang ni...

Supplement Banyakkan Susu Ibu !!!

Umi Naemah said...

Entry yg bermanfaat tuk kita semua...mekasih lily (^_^)

~MommyAida~ said...

tima kasih Lily..info yang sangat berguna..

hana hadi said...

berguna di masa akan datang. kena didik dari kecik.

Cik Yaya said...

InsyaAllah.. =)

Nastyna said...

Thans for sharing, very useful guide.

Cho Zila said...

thanks share dengan kamini.. tapi memang didik anak kena caranyer kot idak payah nak melenturnya nanti..

Izan Ishak said...

mudah2an kita sabar dlm mendidik anak2 menjadi yg terbaik dunia n akhirat ye lily...

RedRose said...

tapi kadang2 dia punya nakal tu....aiisshh! menggugat keimanan. sabo je la. huhuhu

ANNA MARIANA said...

nice sharing..kena amalkan ni...

maszmadi said...

ameen...

Cik Tetra said...

in shaa allah akan diamalkan bile kite dah kahwin n ada anak nanti :)

Mizz ErMa said...

semoga2 anak2 kita akan jadi anak yang soleh dan solehah dengan didikan kita..

Papa Mifz said...

Insya-Allah PM akan mendidik Mifz mengikut sunnah Rasulullah...

mamalieyna said...

Thanks for sharing lily :-)

Sgt berguna ni..

rohayu osman said...

In Sha Allah boleh diamalkan..

BlueiceButterfly said...

info yang sangat berguna..insyaAllah panduan untuk masa akan datang :)

C.T.K said...

in shaa allah..bakal ibu2 bapak2 take note ye :D

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

tima kasih share...info yg bagus ni

Ema Blog said...

nice entry

Shida Radzuan said...

betul ni kak cara dia :)