Thursday, January 3, 2013

Karnival Upin Ipin

Assalamualaikum...

Minggu lepas tak lepaskan peluang bawa Qis ke Karnival Upin Ipin @Stadium Bandaraya JB...kemain sukalah dia..dah kartun fav dia ni...hari² Upin ipin...tak pernah bosan...bila bawa dia ke sini nampaklah keterujaan dia dapat tengok the real Upin Ipin & dapat bergambar dengan pelakon suara Upin Ipin kak Asyiela Putri...

Lets pictures talk..gambar adalah banyak..layan jer ye.. ^__^

Dapat bergambar dengan patung Upin Ipin jadiklah... :) ...time ni maskot tengah berehat..
sementara tu posing² dulu...


 Mama nak interprem jugak.. ;p

bersama dengan kak Ros.. :)

 yeay²..yang Qis tunggu² dah kluar tapi Qis ngada² plak takut...tak nak gambar sendiri ngan Upin Ipin..terpaksalah mama interprem jugak kat situ.. :)

 Malu² Qis kak Asyiela peluk.. :) ..comel jer Asyiela putri ni ( pelakon suara Upin-Ipin)


 cakkkk..candid..^^...*photo credit to Upin Ipin FanPage

kusyuk tu tengok TV.. * Photo credit to Upin Ipin FanPage

dia yang paling depan tu.. :) ...*Photo credit to Upin Ipin FanPage

 Join Acara melukis muka Upin Ipin...bila pengacara tu cakap saper nak ikut melukis laju jer Qis duduk kat depan..hehe...tanpa segan..tanpa takut...dia yang paling kecik kat situ...

Tekun jer dia melukis..ikut step kat Tv nak lukis Upin Ipin tu...klakar jer Qis ni..orang sebelah memadam..dia pun memadam jugak..hehe..

yeay dah siap..nampak tak lukisan Qis macamana...daddy kata..upin Ipin telah berubah 
menjadi shrek...hehe..takpe sayang..mama bangga ngan kamu sebab berani mencuba...keep it up.... :)

Ini lah dia pelakon suara Ehsan..berumur 11 tahun..sama jer muka dia kan..hehe.. trade mark dia 'selamat pagi Cikgu'... *kebetulan plak dia tengok kamera hubby... :)

'2 sringit..2 seringit..' tau tak siapa... Inilah dia pelakon suara mail..Umur 14 tahun... nampak pemalu jer orangnye...

 Jarjit..Uncle muthu & Ah Tong..dia adalah orang yang sama...boleh tahan kan boleh buat tiga suara...Dia jugaklah pengarah kreatif..Nama Betul Shafiq - 29 tahun

'Jom main masak²'...pelakon suara memey...

masa nak balik tu baru kluar maskot Opah & kak ros...yang depan sebelah kanan tu lah
pelakon suara kak Ros..yang tengah tu susanti..dia ni memang orang indonesia..& yang
 bertudung tu pelakon suara kancil pada zaman dahulu..


Masa nak balik tu Qis berdrama plak..tak nak balik...plannya..lepas ke karnival ni..nak pergi ke dataran Bandaraya JB..sebab  pada masa yang sama ada program Fiesta Get2Gather kat dataran...ada boboiboy & Dato' Sheikh Muszaphar (angkasawan negara)...dah sampai kat dataran ktorang tak jadik turun plak sebab cuaca hari tu adalah sangat panas...sebab tempat terbuka...yang karnival Upin Ipin tu diorg buat kat stadium tertutup...So..Qis pun sambung drama air mata dalam kereta..sian dia nangis sampai tertido..^^








39 comments :

Nens Collection said...

wahh..bestnyer leh kenal sume pelakon upin & ipin..bukan stakat qis teruja ni..nens pon truja..citer feberet ni..hehe

Nieyl said...

olololo...cian nyer die...smpai tertido...:)

trah zain said...

bestnye akak,,, bwk adik sy mesti dia suka,,hehe

aisya said...

comel je tuan punya suara upin ipin tu kan.. hehe.. kesian Qis, smpai tido menangis..

p/s : kak lily, kasut cantik.. hehe

aTieYusof Family said...

wahh..best nya dapat tgk Upin Ipin live..siap dgn pelakon skali..Pa'e pun mesti suka ni klu jumpa..
Meragam anak dara tu smpi tertidur..cia nya..! kdg2 pa'e pun sllu mcm tu..:)

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Aisya : sekali sekala pakai tu..kalau rasa nak tinggi sikit... :D

Lily@MamaZaraZareef said...

Nampak bestlah karnival ni..tp salute kt qis berani join aktiviti2 kt sane..memang minat dia melukis eh

ieda said...

wah bestnyaaaaaaa lily ... qis jumpe semua pemain watak2 dlm upin ipin .. wah seronok nie ..
kalau akk harus juga akak yg ambil gambar ekeke ..

oo maskot dia x der yee .. x perlah lain kali qis leh jumpe maskot upin ipin nie;)

P.A. said...

syoknye Qis....alololo jgn nangis la....nnt xcomeyyy daaa :)

Aju Mohit said...

alahai seronoknya dapat pergi karnival upin ipin, dah besar pon budak pompuan suara upin ipin tu ye, yg bestnya byk aktiviti tu yg buat budak2 happy

Niza Romli said...

wahh..seronoknya Qis jumpa upin ipin..

Miss Zahirah said...

shrek pn shrek la janji dia berani ke depan jn.. hehehe

Fieza79 said...

waa blh jumpa upin ipin live..msti qis teruja kan...

NURULHANIF said...

ala comelnya qis.. wah bestnya bergmbr ngan upin n ipin.. hihi

Papa Mifz said...

tentu Qis sangat seronok bila berada di karnival Upin dan Ipin tuh kan...terpancar di mukanya...:)

afzalsukasuki said...

kalau ada anak sronok gak bawak dorang pegi karnival2 macamni kan?

kat area umah saya ada restoran upin dan ipin, tapi saya tak pernah pegi lagi :D

::NureeN:: said...

baru kenal pelakon asal yerr...

Ema Blog said...

dah besar dah pelakon suara latar upin ipin ni,

~MommyAida~ said...

wahh bestnya Qistina..dapat bergambar dengan Asyiela..Aqil hari tu, penakur sungguh..so nk dapat gambar2 cantik cam ni mmg susah..tp best kan pegi Karnival U&I ni..happening

Ujie said...

mmg jelas muka qis dok malu2 nak gambar dgn Asyiela tu..kihkihkih. Malu tapi mau.

aimi adilah said...

olololo...... cian nyee qis =)

NzA said...

mesti Qis hepi sgt2 tu....

Hnahdy said...

budak2 suka la ni. erk, mak-mak mudak pun suka gak..

Cik Mun said...

seronoknye jumpe upin ipin ye..

Cik Yaya said...

wahh bestla dier..dpt jmpe upin ipin..ni lau ank buah yaya dpt jmpe upin ipin ni msti dia suke..^_^

Cik tikah said...

bestnya. qis nmpk happy :)

MrS. F!zA said...

dh besar dh asyiela ni..sweet plk tu..

munna said...

seronoknya Qis..... ni klu ada kat sini bawa meya dan yasmin mesti diaorg suka

Qhaifa Nur said...

bila ada karnival mcm ni..budak2 yang ramai...pujaan hati katakan...

maszmadi said...

ala qis malu2 kucin yerk..... hihi

pssst ; barang dah sampai lama kut, sebab masz cuti lama kan tapi ari ni dah sampai kat tangan..... thanx bebanyak lily, cute sume2 tu...

Nurulee said...

Suka upin ipin =D

Ena said...

alahai suwit nye..
mummy, qis and upin ipin..

eh dah besar dah asyiela ekk.. makin comey pulak.. :)

nabila said...

wah,bestnya. jadi shrek pun ok,seni jugak tu. :D

LiLy @ MaMaQiStInA said...

LilyAzliyana : Qis mmg minat melukis..bg pantang nampak kertas & pen..ada jer lah yg di lukis²nye tu... :)

Mas : Sama²..^^

MaYa MustWany said...

blogger empayar utama pun g bawak anak2 tempat yg sama ni..kalau kenal maybe jumpa kan..

happy nya qis :)

LYAfrina said...

bestnyer... mana lukisan qis.. xbape nmpk la...

shidaR said...

wahhh mesti qis seronokkan dapt jumpa semua watak2 upin ipin nih hehee :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

wah qis mesti happy kan pergi karnival mcm tu eheee

ANNA MARIANA said...

anna suka upin ipin.... best sangat..