Pages

Friday, January 11, 2013

Ciumlah Anakmu...

Assalamualaikum...

Salam Jumaat penuh Barakah..

Mencium anak adalah sunnah Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam...

Love you with full of my heart..! Hari² cium  dia... ☺...

Ciumlah anakmu kerana pahala setiap ciuman itu dibalas dengan satu darjat syurga...Ciuman yang tulus dari orang tua kepada anak akan membuahkan rasa kasih dan anak akan merasa disayangi... Dengan demikian ikatan hati antara ibubapa dan anak pun akan semakin kuat... Anak juga akan memberikan kasih sayang sebagaimana rasa sayang orang tuanya kepada diri mereka..

Tahukah anda jika dibiasakan mencium anak sendiri, sifat mendera serta memukul anak boleh dihindarkan? Dengan wujudnya sifat suka mencium anak, hormon dan bau anak kita itu akan sebati ke dalam otak kita sekaligus mesej yang mengatakan “aku sayang anak aku” akan tersemat terus ke dalam jiwa....


Cium anak dapat pahala..cium suami gugur dosa..^^






28 comments :

NinaAz said...

sweet family :)

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

Anak mmg harta kita yg paling bernilai kat dunia ni kan...:)

aTieYusof Family said...

Best nya cium anak pun dapat pahala.. hari2 cium Pa'e.. memang tak boleh klu tak cium.. nyaman jak bila cium anak ni kan?? penghilang penat...:)

Izan Ishak said...

alangkah mudahnya utk kita dapat pahala kan lily... salam jumaat yg penuh barakah buat lily sekeluarga~~~

Nens Collection said...

betul tu...anak dan suami kalo dicium banyak kebaikannye..;)

nens suke cium bau ammar..mucuk macam mucuk macin..haha

P.A. said...

Cik P.A. dok cium anak buah aje la....semoga xlama lagi semua nikmat seorang isteri dan ummi menjadi milik cik P.A. juga..amin~

suffiliyanasubian said...

Nice info! ;)

Qhaifa Nur said...

bukan saja dapat pahala..hubungan juga makin erat......

~MommyAida~ said...

Amin..semoga kita dapat pahala dengan sebanyaknya..

ANISRAHIM said...

Allah sukenye dia :D

Moga sentiasa dilindungi Allah kak :)

(Lizz) http://www.mummycute.com/ said...

ololo suka sangat tengok gambar ni..penuh kasih sayang...selalu cium anak2 time nak tido n time hantar sekolah dierang...

mamalieyna said...

Mmg best cium anak..hari2x wjib cium :-)

Ena said...

i'm touch...

Cik Mun said...

seronok klu mak cium kite kan..

Ratu Hatiku said...

Sebenarnya senang kita nak dapat pahala kan :D

maszmadi said...

tiap2 hari dah cium dah especially time dia tido... sejuk jerk mata memandang..

Ema Blog said...

thanks lily...

Nastyna said...

Cium anak memang terapi terbaik kan. Salam kenal.

Lily@MamaZaraZareef said...

suka gak cium anak2..tp si adik lg slalu dicium sbb kecik lg kan..sdp gomol..hehe..kalau kakak peluk cium biasa jela,nk gomol kang dia rimas plak..:-P

aimi adilah said...

cium suami gugr dosa????


aishhh makin membakar smgt nk ade ank n suami

hana hadi said...

alaaa nak ada anak..

aisya said...

skrg ni cium anak kwn2 je lah.. ank sendiri lama lg.. hehe

LYAfrina said...

tq fcor sharing lily.. lya mmg selalu cium asya..everytime..selain tu ciuman bgus juga utk pkembangan minda ank kan

Mimie said...

sweet jer...

Cik Yaya said...

org kate, ank yg selalu nakal,xdgr ckap,sosial ni kurng dpt kasih syg..
jadi..selalu2la syg+peluk+cium ank tu agr dia rase ksh syg kita.. ^_^

deq's qienz said...

ari² anty cium qis anty tau..hehee

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

tiap2 hari mesti cium qalief..kiss utk qis juga yer

shidaR said...

seronok dia kena ciumm hehe..:D