Thursday, December 13, 2012

Showcase Usahawan Bumiputra Sarawak..

Assalamualaikum...

Beberapa minggu lepas berkesempatan ke Showcase Usahawan Bumiputra Sarawak @Plaza Angsana...'kena sokong Usahawan Sarawak tok' kata hubby.. :) ...ada pelbagai jenis makanan tradisi sarawak yang  dijual...tujuan utama hubby nak ke sana tentulah nak membeli makanan sarawak..rindu katanya nak makan makanan sarawak..

sampai² jer kat Angsana si kecik ni terus terjah abang ni...nak belon...ingatkan dia takut...kerana sebiji belon dia beranikan diri dia minta belon dengan abang ni... :)

puas hati dapat belon cantik katanya...


Ada persembahan tarian sarawak...suka jer Qis tengok...comel jer tengok adik² tu menari..

 sempat menikmati Laksa Sarawak super sedap...memang sedap..ngam dengan tekak lily..

kek coklat yang super moist...nyum²..

Hamper yang dimenangi hubby sebab dapat jawab soalan tentang sarawak dengan betul..
soalan dia.." bangsa apakah yang paling ramai di Sarawak.."..bangsa apa..??
tentu korang pun tau kan.. :)

dapat 2pcs goodies bag..antara isi dalam goodies bag sagu , keropok,kuih cincin .pepper cookies & gula² lada..1st time merasa gula² lada..lebih kurang macam gula² hacks juga rasa dia...


On the way balik dari showcase ni...dapat plak terjah skuad perodua Era spt yg lily cerita sebelum ni..








31 comments :

aTieYusof Family said...

Berani juga Qis mintak belon tu kan..bagus tu..hehe..
Wan, 1st time jg tgk gula2 lada tu..makan lg lah tak pernah..huhu..
Bangsa paling ramai... Iban kan??..:)

munna said...

seronoknya dpt hamper....

~MommyAida~ said...

Wahh dapat goodies bag lagi..best kan dapat merasa makanan dari negeri lain..at least dpt tau jugak ape rasa makanan diorang..Qistina...bergaya dengan belon cantik dia..hihih

inazamri said...

tak penah makan laksa sarawak.mcm nak rasa je tp susah nak jumpa

Qhaifa Nur said...

sedapnya laksa sarawak tuh..belum try lagi...
seronokkan jenjalan dan dpt hadiah...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

wah qis dapat belon dr abg badut hehe...wah banyak jg lily dpt hadiah tu kan

mamalieyna said...

Wah meriah..berani qis ek mintak belon..arif smpai skrg takut dgn 'orang bertopeng' ..hehe..

Belum merasa mkn laksa sarawak..

Miss Zahirah said...

namapk sedap je laksa sarawak tu kn..

Aju Mohit said...

seronok qis, itu semua kesukaan qis kan? hihi

Cik Yaya said...

wahh cam besh jek..laksa ngn kek moist tu nmpk sedap..err trigin nk mkn lksa plak..haha

dpt adiah lg tuuuu..^,^

Cho Zila said...

tak yah gi sarawak dah.. semunya der di sini...

rohayu osman said...

mcm sedap je lakse sawak tue..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

singgah ahad :-)

tengok hamper n hadiah goodies tu best la hehe

syiela said...

suka tengok yang berpakain tradisional sarawak tu

shidaR said...

ewahh pndai pula dia pose kak hehee :D
dah byk berubah qis bila dia makin mmbesar hehee :D

LYAfrina said...

murah rezeki yea... selalu je dpt menang dlm keadaan x dijangka...
kalo asya bla nmpak clown tu mesti pil Uncle yaya

Cik F said...

amboi, bestnya,. macam2 dapat yekkkk. hehehee.

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Atiey : Betul².. :)

maszmadi said...

kalu Aisha mau dia heret Mama dia nieh untuk minta belon tu... suruh mintak sendiri takut.. huhu

wisata outbound malang said...

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
bagi - bagi motivasi
semoga bisa jadi semangat
Senyuman adalah sedekah yang indah, karena dengan sedekah senyuman, manusia takkan pernah merasa berhutang apa-apa dan tak kan membuat orang lain merasa terhina
ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ....

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

singgah selasa
jenguk lily n qis :-)

MrS. F!zA said...

oh laksa sarawak guna bihun eh kak?eh btui kan? ke mmg laksa khas dia?

jmput join lucky draw kt blog husband sy leh mng photobook..

http://www.cikgunaman.com/2012/12/cabutan-bertuah-menggapai-gadjet-impian.html

Ema Blog said...

tak acilah org Sarawak yg jawab soklan..hehehehe..

♥ aiNa yaZiD ♥ said...

mcam best je laksa n kek tu..~! hehehe... aloh cumel je qis. Nak belon punya pasal, kena berani la jgak ye. hehehe =)

Kesuma Angsana said...

tq share cerita ye

(Lizz) http://www.mummycute.com/ said...

memang nampak sangat sedap laksa sarawak tu...terliur

shidaR said...

umur qis berapa dah kak?

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Shida : awal bulan 1 ni nak masuk 4tahun dah...cepat jer masa berlalu..

aisya said...

Teringin la plak nk mkn laksa sarawak tgk gmbr kak lily ni.. huhu

Izan Ishak said...

baguslah qis... berani mintak belon kat abg tu.. tak takut pun dia ye.

sedap plak tgk laksa sarawak tu lily...

Deq's Qienz said...

murah rezeki qis..qis anty kalo jmpa badut compom larikk.. tapi kan belon dia nak..pastu mama la jd mangsanya :)