Thursday, December 20, 2012

Alahai Anak..^_^

Assalamualaikum..

Macam² pe'el dia  ni...sekarang ni kalau nak mandi tak nak dah kita mandikan...nak mandi sendiri..kalau mandi tu bukannya sekejap ok...ambil masa juga..mengalahkan mama dia..kadang² tu siap nyanyi² lagi...ntah apa² lagu yang dia sendiri jer paham...hehe...tersenyum² sendiri lily tengok gelagat dia tu..

ni apa kes plak mandi nak pakai spek...hehe..time ni dia mandi lama sangat..hairan jugaklah apa yang dibuat si anak dara ni...jenguk² dia dari luar..kemain lagi ntah dari mana dapat idea mandi nak pakai spek plak...lily perhatikan jer dia dari luar...kejap spek tu dia letak kat atas kepala...diam² lily amik gambar dia....last² dia terperasan ada mamarazzi amik gambar dia...hehe...capture the moment..untuk kenangan dia bila besar nanti.. :)

amboi² bila tahu mama amik gambar dia..siap posing menggoda..badan lentik..cekak pinggang & posing tak nak tengok kamera...gaya model gitu..hehe..

hehe..mata dah pedih kena shampoo... :)


Anak² ni semakin besar makin banyak pe'el diorangkan...keletah diorang sungguh mencuit hati  & menghiburkan...tapi ada kalanya juga boleh mengundang rasa geram dihati...tapi sebagai ibubapa kesabaran dalam mendidik anak² itu amat penting kerana anak itu adalah amanah Allah untuk kita...





26 comments :

Cho Zila said...

paham2.. sama ngan anak akak.. lagiler dua orang yang dekat2 sebaya.. memang kelakar... kalau menyanyi satu taman dengar.. dibiarkanjer..

aTieYusof Family said...

ahhaha... lucu bah Qis ni..comell.. mandi pun pkai spek ya..hihi..
posing ala2 model... pandai btl begaya...syukur dpt lihat perkembangan dorang dr bayi hingga kini.. best moment! :)

rohayu osman said...

hehe... biase lah budak2 kan... layan kan aje...

Nieyl said...

hihi~semakin besar..semakin byk benda yang dieorg buat mencuit ati kite kan..:)

P.A. said...

fuyyooo...mandi pun pakai spek ooo

Qhaifa Nur said...

samalah dgn anak akak...masuk toilet mesti bawa mainan..lps tu tinggal mcm tuh...bersepah2...

ada agenda dlm toilet Qis rupanya he..he..

Nens Collection said...

bulatnyer mata qis..comel lote!
bijak betul die posing kan..suker tgk!..hehe

Miss Zahirah said...

alaa.. comel muka dia msa mata pedih tu..

MAZLIZA ABD RAZAK said...

hi...salam kenal
singgah & follow awak
sudi la singgah & follow saya jugak (",)

maszmadi said...

haha, ape la qis ni, bukan mandi kat pantai tengah panas pon nak pakai spek kan..... cerdik sungguh la kamu ni...

JungRara said...

Boleh jadi model sabun mandi ni...hihi :-)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

hehe mcm2 la qis ni kan mandi pn pakai spek..comel jer keletah dia

Ema Blog said...

boleh jadi model cilik qis nii

~MommyAida~ said...

Comel je tgk Qistina bergaya..mmg budak2 sekarang mamkin banyak kaal n peel nya..tapi merekalah penghibur hati kita kan..

ieda said...

gitulah budak2 lily .. qis nie memang keletah ! ...
;)

Kesuma Angsana said...

tpi keletah anak2 mmg menghiburkan

LuN@_aiDi said...

picture no 2 tuh, amboi sakan qist
ada bakat neh.hihih

Hanif Idrus said...

Yang mengundang geram tu memang tak dapat dielakkan..hahahahah

Cik Yaya said...

haha amboi..jadi model pla dia ye..
comel jek ^_^

Ujie said...

Hehehe..
Tapi takpelah, kalau takmo mandi lagi payah.

Ena said...

tu lah kan.. budak22 kalo dapat masuk bilik air.. abissss.. selagi tak puas berkubang dalam tu.. selalgi tu tak kuar... hmmmm

mamalieyna said...

Same je dgn arif tu, masuk mandi mcm2 nk dbawa masuk ke blk air, mandi nak jirus sendiri..

Layankan jer.. :-)

aisya said...

anak dara kak, mane nak org lain mandikan.. hehe

Izan Ishak said...

holoh2... berangan apalah agaknya sampai berspek mata masa mandi tu ye... hehe...

Deq's Qienz said...

aloloo..kiut sguh dia..geram tgk

shidaR said...

pkai spek pulak naseb spek je yg dia minta kak hehe...