Monday, October 8, 2012

Char Kuey Teow yang sedap itu Lagi..Tapi Harga naik Pulak Dah..

Assalamualaikum...


Kemain panjang tajuk tu... :D ....Cuti baru2 ni hubby ajak makan CKT yang sedap tu lagi..dah lama dah tak pekena CKT tu. since puasa tempohari...asyik teirngat2 jer kesedapan CKT tu hubby kata...tapi terkejut gak bila nak bayar tu..harga CKT special dah naik harga...kalau dulu CKT special RM9.00...sekarang dah naik harga dah RM12.00...kalau CKT biasa harga RM6.00...jauh beza juga harga CKT biasa & CKT special..yang specialnye tu tambah udang & kerang jer...

 Hubby order CKT special..harga RM12.00..sedap memang sedap..
kuahnye yang pekat menambahkan lagi kesedapan CKT ni...

yang ni plak KT goreng..harga RM6.00...yang ni pun sedap juga...makan sampai licin..

Minuman plak tak banyak pilihan...lily order Milo Ais & hubby plak asam boi..
air asam  boi ni sedap...

hehe..siap kembang idung lagi tu..candid ni.. :D ...si kecik ni tak nak makan mee...dia nak makan udang jer..udang ktorang dia jer yg perabiskan...^^



oh ya hari tu ada yg tanya tempat ni kat mana kan...yang lily tau tempat ni berhampiran dengan sek kebangsaan Taman Perling 3...



37 comments :

dayteenlea said...

sedap sedapp

Nieyl said...

Nieyl pun suke mkn jgk..tapi biase yg paling sedap...kat area nilai...:)

aisya said...

tak makan la char kuey teow ni kak.. asalkan benda yang kuey teow ni mesti tak makan. tak boleh nak masuk kat tekak ni. tak tau la nape.. huhu

lynn kamarul said...

alamak tergodanya sya... sedap !!

Alin Marlini said...

memang menyelerakan nmpknyer

Ujie said...

Sampai rm3 naik..byk tu.

Saya pun suka CKT, tapi blm jumpa yg sedap kat tekak. Yg jual pun tak ramai..

Nens Collection said...

mata bulat qis yg comel..hehe

sedappnyer..sy pon dh lama x pekena CKT ni..

Qhaifa Nur said...

mahal juga yup....
kalau dah sedap x kisah.......

syiela said...

sedap lama tak makan CKT ni..

sekali naik RM3.. adui

JaSSNaNi said...

rm12... tapi mmg nampak sedap.. kalau sedap mahal sikit pun tak per la.. berbaloi kan.. :)

maszmadi said...

perghhh menyelerakan sungguh, tapi gila jauh beza yang biasa ngan yang spesel tu...

erm ntah bila la dpt merasa, kalu balik johor pon trus ke kota tinggi, x pi JB pon..uhu

Kesuma Angsana said...

sedap tapi sampai 12.oo.. kat sini 5.00 je ponw dah best hehe

Cho Zila said...

memang sedap.. jauhler pulak yerk.. kalau dekat sini harusku pergi...

(Lizz) http://www.mummycute.com/ said...

memang sangat sedap...saya memang gemar makan ckt ermmm tapi tak nak udang makan udang mau bengkak2 badan hhuhu

::cik asha:: said...

uwaaaa lapaq terus tgk CKT tu...nmpk sedapppp...


bulatnya mata qis..hehe comel..

aiNa yaZiD said...

alololo....cumel nya qis~! CKT mmg sedap kak. tbe2 teringat CTK penang. uhhhh...terliuq~! hehehe..

Aju Mohit said...

amboi mahalnya lily, beza betul harga dia tu, sesekali takpelah kot kan, kalau selalu botak kepala hehehee

Imah Dinor said...

CKT mmg sedap...klu rm12 sedap xpe berbaloikn..bukan slalu mkn CKT special layan jer...dah lama xmkn ni..

tiefazatie said...

nangis...mhl..tp kalu sedap n byk xpe kot..hee

Ema Blog said...

naik mendaadak tuu..

LYAfrina said...

opss... terkejut tgk harga ..mmg mahal la..kat sini harga y special pon rm5.80 kot.....

comel mama qis..bulat..mcm terkejut je ..mama ambik gambar ni

caliph shuriken said...

dh lama x makan char kuey teow udang cmni, huh...

ieda said...

wahhhhh tetiba lapoor petang2 nie

ekkeke lucu lak tgk pic qis tuu .. terperanjat akak .. sbb scroll kebawah laju2 ;))

~najwa~ said...

yang rm12 tu nampak segap sgt....
tapi mahal jugek eh...

Fieza79 said...

Sdp nya tgk CKT....
Suk tgk pic lily....cntik!

Everything's Everythings said...

Ish bukannya naik seposen dua posen.. mahal juga lah CKT kt situ..
tapi mmg nampak sedap sgt owh, terliur tgk xD

aimi adilah said...

nk g cri r kdai nie... =) name kdai dye pe kak??

MrS. F!zA said...

tgk kuah tu terbyg2 kesedapan..tp btui lah mahalnya hrga..

~Beb~ said...

hehehehe sikecik tak aci.

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Aimi : ni gerai jer..tapi akak lupa nama gerai ni..yg pasti memang berhampiran dgn SK taman perling 3..cubala CKT ni memang sedap..

Lily@MamaZaraZareef said...

Wah..mahal gak ye ckt sepinggan rm12.. Hehehe..tp kalau sdp ok la kan pekena skali skala. Berbaloi byr

Nway br perasan name profile dah bertukar ..^__^

shidaR said...

uihh.. kak CKT dia...marrbelesss hehehe :D

Siti K------- said...

hehehe...terkejut ke qis tu..comey :D

#amboi..akak dh pandai amek gambar masa makan ye..ske wt i jeles taw...haha

mamalieyna said...

uuuii mahai jugak n naik banyak tu harga dia.. mkn sesekali boleh la kan..selalu2x mahai plak rasa..hehe~

Izan Ishak said...

boleh tahan mahal jugak ckt special tu ye. tapi kalau sedap kira berbaloi2lah kan....

yelah2... izan pun baru perasan name profile dah tukar :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

wah CKT dia 12.00 sepinggan...tp mmg nampak sedap pun hehe

wan nurul hezrina said...

dappp nyerlahai..kecur air liur.nurul mmg suka kueh tiaw tak kiralah msak apapun..huhu.laparrr..tapi mahai gak naiknyer2