Wednesday, February 22, 2012

Kanak Kanak & Playground

Salam..

Semua kanak kanak semestinye suka dengan playgroundkan..kanak kanak mana yg tak suka dengan Playground??

Tahukah anda...bermain di playground banyak manfaatnya kepada anak-anak.bukan sekadar untuk bersuka ria...membuatkan mereka gembira...dan juga bukan sekadar menghabiskan masa bersama...Tetapi kajian telah membuktikan bahawa playground boleh merangsang pertumbuhan otak,motor skill ,emosi dan kemampuan bersosial Kanak kanak...

Weekend lepas sempat bawa si kecik ni beriadah...kemain suka dia bila jumpa playground...sampai tak nak balik..selagi masih ada budak2 bermain selagi tu lah dia tak nak balik...Qis ni seronok bila dia dapat jumpa dengan geng2 baya dia...Happy sgt2...

sampai berpeluh2..panjat sana..panjat sini..lari sana..lari sini...
Bestnye jadi kanak2kan..sentiasa jer happy..

Kemain lagi...time ni dia gelakkan ada budak jatuh main gantung2 tu(ntah apa nama mainan tu)..kemain dia gelakkan..gelak jahat...ish..ish..siapalah ajar tu... ;p








49 comments :

shida'R said...

sis..kalau shida pn bisa gelakk dehhh heheee ^_^

Mohd Firdaus said...

best laa qis... uncle nak ikut :P

Aine Ainun said...

Betul betul,
Bermain sambil belajar...

Anak2 seronok n menggalakkan perkmbangan anak,

perkembangan emosi,fizikal, bahasa..kognitif;)

NURULHANIF said...

ala comelnya dia gelak qis.. besar nanti mesti lawa kn..

LYAfrina said...

amboi.kemain lagi qis gelak yer... comel sgt2.. kat PG ni la dia blh bkwn kan.kt rmh dh xde kwn... sma la cam asya..dpt g PG...mula la happy kemain

Ladysirna FA said...

budak budak memang suka main, sampai kadang lupa nak makan...

aiNa yaZiD said...

kanak-kanak dan playground macam kawan baik. huuhuhu..

seronok jadi kanak2 kan. takde masalah. bahagia memanjang. =)

c'axoera ヅ said...

rasa nak jadi kekanak balik takyah gi keje tetiap hari heheeh

.: iEyLa :. said...

sampai peluh2 Qis..
bestnye jd budak2 nih.. :)

Fieza79 said...

hahaa..lawak pic last tu...owhh pndai gelak kan org dh ye...hihii

adarnadzmie said...

permainan ngan kanak2 memang tak bole dipisahkan...klu tak menangis jer..:)

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

alya kalo gi tempat gitu salu aje x mo blk..
huhuh.. kena pujuk lama sket la.. ;-p

Ujie said...

kita yg dah dewasa ni pun kdg2 teringin..tapi boleh main buai je lah..

tengok knk2 riang bermain kat situ..pun boleh buat kita tersenyum sendiri.

Niza Romli said...

Biar dia berpeluh, sihat.

maszmadi said...

hur, lama x bawak aisha pi playground...
anak seronok, mak pak letih mengejar.. huhu

syiela said...

bestnya la qis... seronok tengok kanak2 main.. main je tak perlu nak pk apa2

cIk JanNah said...

amboi suke betol dia gelakkan org yea..besar tu ketawa dia..

wan nurul hezrina said...

mmg rasa skang juga nak bawk merah g taman..hehe mmg budak2 ngan taman tak dapat dipisahkan=)

aisya said...

amboi bukan main lagi Qis gelakkan org ye.. hehe

::NureeN:: said...

mmg x disangkal lg, PG & kanak2 x dpt dipisahkan heheh :)

Cik Tetra said...

rindu zaman kanak2...sentiasa happpy..aritu kite main buaian kat playground budak2..hahaha

eB ezrin said...

yg pntg comel :)

ajumohit said...

alahai seronok tgk qis kembali ceria...memang kan lily budak2 dan playground ni mcm isi dgn kuku kekdahnya hehehhehe

mamalieyna said...

amboi gelak besar Qis..hikhik..

budak2 mmg sinonim dgn playground kan..

Fabulous Me said...

Alololololo nomey nye die

Maya Mayana said...

budak2 dgn playground macam magnet..

satu lagi benda yg masuk duit syiling 50 sen tu yang kuar lagu2 tu...ai jenuh nk kena kumpul duit kat kedai ah pek :P

~najwa~ said...

Qis, kalau sihat aktif betul ;)

dela said...

jgn kata budak2.. akak pun boleh gelak lagi dasyat..hhee

MaYa MustWany said...

hahah lepas rindu tgk dia hapi sakan..hihihi
sama ank buah mas main yg last mcm main kuda liar je.hahaha

Cik Sweet Pea said...

uih....golak bosar dia...hak hak.....

Izan Ishak said...

kelakar je tgk qis gelak besar tu. dah pandai ketawakan org ye qis... hehe... notty2...

munna said...

anak munna kalau bawa sini.. nak pujuk balik punyalah susah selagi hari tak malam

Ungu Violet said...

gelak jahat teww...hahaha

Cik Nurul said...

mase kecik2 dulu suke main jongkang jongkit.. eheee

~nak join adek Qis bole? ^^

Ena said...

kemain qis gelak tu ekk.. hihi.. dak anis pun suka main mende tu.. mcm tinggi.. hahahha


td masa otw balik ambil irfan dr umah pengasuh dier.. merengek2 dier nak p playground.. tp seyes.. badan dah letih.. lgpun wiken aitu dah layankan.. so, time keje2 gini tak merasa la..

NzA said...

seronoknya tgk kanak2 ribena ni main......

tiefazatie said...

hye sis!wah..comelnya qis..lama xtgk nie..hee

lisa said...

comelnyaaaaa !! :DD

♥AieN ChoiN♥ said...

budak2 memang suker main kat playground..mcm2 permainan boley maen..hehehe !!~ Qis comel..

zureen said...

hahahha.. comel je.. macam nak gigit!!

Lynn Analya said...

bestnya main.. tetiba nak jadi kanak2 balik ;)

Qis comel...~

Alin Marlini said...

bukan bebudak jek suka..mak budak pun suka gak..tp kena toleh kiri kanan supaya takde org nmpk..hehehe

jahajahatable said...

comella qis...

Mama Ema said...

bukan main lagi seronok si qis ni...

Juliet_iRa~" said...

heee..qisss..comel btol dia..seronok sgt la dapat main kat sn ek..hee

bdk2 gtu la kak..ira pon msti tersenyum gak kalau nmpk org jatuh..tp xla gelakkan..sbb kesian kan..heeeee

ieda said...

aah dikk
best moment utk kanak2 adalah sewaktu mereka bermain di taman permainan nie .. nampak happy sgt2 ..
tgk lah qis tuu bukan main gelak ..

seyess utk perkembangan otak kanak2 .. ;)

Botak said...

yang tak bestnya kena jaga bebudak yang tengah main., takut kalau² ada apa² terjadi.. :P

LaLa mhdnor said...

lama x pergi lepak kat playground tgk budak2 main :D

CTK said...

mummynyer yg ajar tuh..hahaha
ct pon still suka men kt playground..brebut ngan budk2...hihihi