Monday, November 14, 2011

Pergi Tak kembali..

salam..

huaarggghhh...mood sedih tau..kucing Qis pergi sampailah sekarang tak balik2..boleh plak dia tak ingat dah jalan balik ke rumah ni..biasanye bagi dia keluar..tau juga dia nak balik ke rumah ni..ni dah masuk 4hari..dia tak balik2..

Dah suruh Hubby cari merata tempat tak jumpa2 juga...mungkin dah jumpa jantan lain kot..tu yang tak ingat dah nak balik rumah...


Sangat2 rindu dekat dia..sedih bila tgk kembali gmbr2 ni...Doa kami dimana sahaja kamu berada..moga kamu berada dalam keadaan yang sihat dan selamat..


Setiap hari menanti kepulangannya.. :((






62 comments :

Ena said...

lahai..

harap cuma lupa jalan pulang tp tak de apa2 yg tak elok jd kat dia.. mesti qis rindu sangat..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Ena : Tu lah Ena..harap2 macam tu lah..apa lagi lah Qis..hari2 sebut nama kucingnya tu..pegi mana2 kalau jumpa kucing lain..dia suh amik bawa balik rumah..

LYAfrina said...

alahai..sedihnya..kalo lya pon sedih.. msti berusaha cari..klo x jumpa gak nk wk camner kan... xpe la..qis..nnti suh mummy & daddy cri kucing baru yer.

eB ezrin said...

alahai, diers esat kot x? ader org sajer ptg misai dier. hu3.

ieda said...

aloor sedihnya tgk pic Qis tuu .. dia sygkan sgt kucing tu kan ..
akak rasa mcm tuu juga , takut dia dah jumpe kuching jantan lain dan mgkin nak mengawan , insyaallah kalau ada rezeki dia akan cari lily dan keluarga juga :)

aiEz said...

insyaAllah kak,akan balik semula nanti...kucing aie dulu,hilang sebulan..tgk2 balik rumah semula cari makan,hehe...

ajumohit said...

biasanya kalau kita buang dia jauh mana pun kan lily, si kucing ttp akan kembali, semoga si kucing akan pulang ke pangkuan qis, so touching tgk qis kiss kucing kesayangannya tu

::NureeN:: said...

InsyaALLAH lily, slalu kalu kucing ni dia akan blk umah walau jauh mana pon dia pegi kecuali..... ;)

aimi said...

baik nye qiss =)

Cik tikah said...

olololo... memang sedih kalau kucing tak balik umah. naseb baek kucing cikt ikah balik semalam :) insyaAllah dia balik nanti :)

Ujie said...

cari pengganti..walau tak sama dgn kucing yg dah pergi.

*dah tampal iklan??

sorry lawak sikit bg lily senyum..

aiNa yaZiD said...

insyaallah kucing tu akan balik rumah.. cian kat qis..=(

diana said...

tak ingat jalan balik ke tak nak balik tu..
hehhehe...
dia jumpa geng kot..
nanti2 dia balik la..
jangan risau ye..

♥Aien Najwa♥ said...

Sbr la kak..dier akan balik jugak..jauh mane pown dier jln, dier akan ingat punyer tuan dier..saye dpt rase ape prasaan akk..

cik Kartun said...

isshh CK faham prasaan tu..sabar k

Nens Collection said...

hehehe..kang2 balik kang bwk perot plak..hehe..nakal la tu dh musim2 ujan ni..ahakksss

.: iEyLa :. said...

kucing bole jd sebahagian macam keluarga dah...
klu xbalik2 tu jadi teringat2..sedih kot..

Cho Zila said...

ala .. teringat dulu masa bela kucing memang sedih ngatler kalau dia hilangker, sakitkerkan... moga kucingtu selamat walau dimanapun dia berada....

MamaEma said...

selalunya kucing tak akan lupa rumah dia...

akan balik nanti tu..

...sWeeT uMi... said...

sabar ye..insyallah dia selamat tu...dan insyallah jugak dia akan balik, tp tak tau bile huhhuhuhuhu

YNA said...

alahai..

sygnya akak kat kucing tu ya?
smg kucing tu ok dan x bertemu dgn org yg suka aniaya kucing :(

maszmadi said...

huhu, sedey lak n3 nieh... erm, masz sblum ni pon penah kehilangan kucing kesayangan, sampai sekarang x balik2 dah, ada org cakap dia dah pi kat umah org lain yg ada byk kucing.. mungkin dah jumpa pasangan di sana..

sian kat qis, mesti dia rindu giler kat kucing tu kan..

Ungu Violet said...

ala ciannye.....tapi biasanya kucing tau jalan pulang rumah tuan dia..

takpe...InsyaAllah besok lusa dia muncul la kat depan pintu umah tu..:)

Yatt S. said...

comelnya gambar Qis yang last tu. btw, mungkin kucing tu diambil orang tak?

MrS. F!zA said...

kalo jmpa jantan lain tkpe..haihh tp kucing ni mcm mna pon dia msti igt balik rumah..tkut org amik atau jd apa2 je..

Cik Nurul said...

alehai... comelnye... sayangnye kucen tu mne menghilang? huhu

~beraninya adek Qis kite yg tomey tu kiss kucen.. sweet! ^^

shida'R said...

tak pun sis sudah diambil org len jga huhu..

shida'R said...

sis shida kbelakangan ni mood malas bloging melampau2 huhu ;(
tgh cari mood balik nih ~

Cik Tetra said...

alooo..siannye..xpe kak..insyaallah nti balik la kucing tu..dia tgh menggedik agknye tu..tu yg x balik umah..sabar ye!! :)

m!3yr4h_LolLy said...

dah buat report belum nie ? hehehe.

dah tak ingat jalan umah kot

Anak Wak Mail said...

dia terlupa jalan nak balik kot..sesat mungkin.

So Shy Lady said...

alahai akk mmng t.lalu mkn klau kucing hilang.

hrp2 t. d pdajalkn org

Fathiah Hamim said...

huhuhuh saya menanges je keje kalo kucing saya mati/ilang. :/

munna said...

ALAHAI SIANNYA.... KUCING MUNNA PUN SKRG NI SELALU X BALIK RUMAH.... AGAKNYA MUSIM MENGAWAN DIA DOK LEPAK KAT TEMPAT KUCING BETINA RASANYA.

Dalila Hamid said...

sedihnya... harap2 si comel cepat2 pulang...... :)

Rtp Farra Arisha said...

alah..so pity of qis. now, she gets no more pet :'( moga2 kucing kesayangannya kembali pulang dengan segera ya? :')

Dalila Hamid said...

akak tag sini ye.... hhee http://ceriteradalila.blogspot.com/2011/11/contest-teka-harga-burger.html

Dalila Hamid said...

tq Lili... akak pun x tau nak tag siapa... dah la blog akak ni tengah mereng... serabut kepala pulak jadinya... hhe...

Adry@Daun said...

As salam,
Rasanya kucing tu bkn lupa jln balik umah sbb spesis haiwan dlm famili kecing mempunyai ingatan yg sgt kuat dn tidak akn tersesat. Mungkin ada perkara yg tak baik berlaku kcing tu. Plg takut, ia mengalami eksiden atau 'diculik' oleh org lain yg berkenan tgk kucing comey tu. Apapn, harap ia kembali kpd tuannya slps ini.

Adry@Daun said...

Satu lagi, kucing yg famili saya bela pernah diculik oleh jiran utk dibela mcm kucing dia sendiri.. Kitorg dpt khbr drp org lain dn terus gi ambil balik kucing tu.

Hany Rara said...

ciannya :( kucing sy pon penah jgk xbalik umah 3ari..tp ari ke4 naseb dy balik..tapi ngan kaki tercapik2..hehe skanx dah ok :) jum join kontes up kan follower http://hanyrarawifsillystory.blogspot.com/2011/11/segmen-jom-follow-reramai-by-hany.html

MaYa MustWany said...

alorhh..macam ne leh macam tu?ada masalah peribadi kut?hihihi

moga2 kucing kak lily n qis selamat ,coz sekarang ramaiiiii manusia kejam!

mamaNoriz said...

aduyai sedihnyaa...

sya penah demam 2 hari dulu masa sekoalh sbb kucing mati...huwaaaaa

Wilayah Sepet Kuku said...

as salam..

alalala..sianye...mesti ada kat mana-mana tue..(hope selamat)...jagan org suka n amik..

ada letak tanda tak?..ke dia lepak umah awek dia..smpi lupa nak balik...hehehe

insyaAllah klu ada jodoh n rezeki..kucing Lily mesti pulang...

sabar ek..

ZORA said...

mngkin org lain amik jaga kot...

Papa Mifz said...

mesti yg goda dio kucing jantan yg hensem nih...huhu

ILA HonEyBuNNy said...

ala sis...

mana kucing tu pergi....mb ada org amik kot..

mmg sedih kalau kucing kita syg xbalik2...harap2 meoww balik nanti....

Wanie said...

eh akak pun ade bela kucing ye..mungkin jugak dah ade orang amik..huhu

Run Away said...

kalau tu kucing jantan..memang mcm tu...kekadang kucing jantan sampai sebulan tak balik umah....;d

Wanzi said...

harap bersabar....

Seri said...

biasa la mungkin tengah bersama member2 dia sekarang ni...takut2 esok lusa dia balik bawa cahayamata pulak...

CIK JATT said...

alahai. siannya Qis. mesti kucing tu pun rindu kat Qis. harap2 takde la apa2 jadi kat kucing tu

ILA HonEyBuNNy said...

akak...

ila ad fb akak...nanti approve eh..;-)

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

si comel peluk erat kucingnya!!!:) penyayang!

msredcheesecake said...

Cepatlag dia balik, harap tak de apa2...salam kenal...

tiefazatie said...

erm..takut ada benda xbaek jd nie sis..huhu..sb kdg2 kalu die nak mati kan..die lari nie..tp nt kte jumpa gak bangkai die dekat2 je ngn umah kte sis..huhu..

tp hrp2 nt die balik la eh..

Cinta Hatiku said...

maybe kucing nie jln2 jauh.. pas 2 xreti nk blik..huhuhuu..

wahida said...

alahai...siannya Qis...mana kucing ni pegi? harap2 dia berada dlm keadaan selamat...


apa nama kucing ni? comel la dia..

Fabulous Me said...

Alahaaai. Ciannye. Hope die selamat. Bab2 kucing ni mmg lemah :(

wan nurul hezrina said...

rasa dah mati kot.sbb msa merah amek gmbr ngan kucing baba,seninggups tuh dia mati

CTK said...

sweetnyer qis ngan kucen tuh...hihihi

Nur Hajar Fairuz said...

kalau baru bela anak kucing slama dua minggu..lpastu die hilang,rse nye die balik x? :(