Tuesday, July 19, 2011

Pembantu Kecik Ku Di Dapur

Salam..

Sapa lg lah pembantu ku tu klu bukan Si anak Dara ku ni..kita sibuk kat dapur..dia juga nk membzkan diri 'membantu'..membantulah sgt ye..X dibg..marahlah plak..suka hati mu lah nak..Bagus gak lah praktik dr kecik turun dapur..jgn jer dh besar sok..liat plak nk masuk dapur.. ;)

Sungguh2 Bantu..tumbuk lada lg tu..dia yg tumbuk sampai hancur..berani betul..
kita amik..blh plak nangis..so biarkan jer dia..sambil mummy amik gmbr.. ;p
kuat gak dia angkat anak lesung tu..
tukar tgn sblh kiri plak..comel jer tgn kecik tu.. :D
Senyum bangga tu dpt tolong mummy hari tu..terima kasih sayang.. ;)

36 comments :

ღ p!nk veLvet ღ said...

untungla ade anak pompuan, hehe~~

eB ezrin said...

ALHAMDULILLAH SNG MOMMA NNATI TUH... MUAHHHHHHHHHHHHHHHH

MrS. F!zA said...

hikhik tomelnya tgn yg memegang lesung batu tu..

*stkt ni darwisy belum boleh kaco sbb kita menumbuk kt atas sinki

lilypelangi said...

alolorh comelnya dia~ hehee


nanti jadi chef"two" la eyh :p

mamaNoriz said...

amboiii, kecik2 dah rajin tolong...
dah siap masak tu, pasni gi mop lantai pulak...hehehehe

rara pinkmafia said...

heheheheh kecik2 dh pandai meringan kan beban mummy eh.bijak nya =)

LYAfrina said...

SWEETNYER...
COMEL..PANDAILAK DIA GUNA LESUNG TU... ELOK2..TAKUT TKENA JARI

Mamachia said...

comelnya..senyum nampak gigi.

Maya Mayana said...

anak2 yana bujang2 tu pun suka turun dapur nak-nak yg kecik tu asal dengar orang tumbuk2 lesung tu je,terus ke dapur :P

Diana @ bilakukatacinta said...

sih cayang..takut terpercik kat biji mate tuh nt...huhuhu

tiefazatie said...

comelnya qis..tp cili ke die tumbuk tue?adeh..pedih tue..

syiela said...

untung ada anak perempuan tapi tak pijar ke tangan dia

zaidah said...

rajinnyer chef qis tolong mummy kat rumah....kuat betul qis angkat antan lesung batu tu.....jangan masuk mata yer...

wahida said...

larat ke menumbuk tu sayang?

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

samela ngan rafiq tu..suka nak tumbuk jugak..tapi sure ade terkeluar dari lesung! haihh

~aSHa~ said...

elok2 ye nak..takut terpercik kat mata...

bagus anak dara di asuh dari kecik...biarkan je dia nak tolong..tapi kita la kena byk perhatikan, kan.....takut dia main pisau lak

munna said...

wah!...rajinnya qis.....auntie munna pun takut tau bila kena tumbuk lada ..biasanya blend je...

kayrul-shah said...

kuatnya anak dara nie....

maszmadi said...

wah!! rajin qis tolong mummy kat dapur yerk.. moga dah besar nanti jadi chef kat umah tau..

shida'R said...

hheehe..bertuah sis dapat qis..kecik2 dah kdapur :)

MamaEma said...

anak perempuan memang rajin kan..

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

ghajinnyer Qis..
bertuah mommie.. =)

nur farahin binti sulaiman said...

amboi.. kecik2 dah ajen qis nie bantu mama dya.. besar nanty lagi rajin la..^__^

myhatiku said...

kuat ke qis tumbuk tuh..nak masak ape la tuh..he..cube la tumbuk bawang..:D

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

comelnye lah . kecik kecik dah pandai menolong ye . :)

NzA said...

rajinnya anak dara mummy....

tapi hati2 ye..trperecik cili tu kang...aduh meraung xsudah nnti...pedih + pijar syg oi....

mimie saie nie said...

alolo nanti besar kompom teror masak :)

CIK JATT said...

amboi. rajinnya si kecik ni. sikit hari lagi dah boleh tolong masak pulak:)

Puanbee2 said...

pipi sampai berkilat lah ..penat ye hahaa

Lily@MamaZaraZareef said...

waaaaa...dasatnye qis..pndai die menumbuk guna lesung tu ek..nsb tak terpercik lada kt mata..hehehe

amna said...

wah, rajinnya qis. kuat pulak tu pegang lesung seblh tnya ^^

Wanie said...

alala, cutenye die..
bagus kecik2 dah ringan nak tolong..
besar2 nanti xdela malas masuk dapur..

Arif Aiman said...

waaa... cumelnyaaa... smoga dia mnjd ank prmpuan yg dsyangi, mnyayangi dan mnyenangkan hati :)

c-ma said...

comeynyer dyeee...ha8..t da bsr sok luse, bntu mummy kt dapur,deh...he3

mamalieyna said...

alolo cute lah...dh besar rajin ni nolong mummynye..

~izan~ said...

uishh bagus2..tgn kecik tu tumbuk lada tak masuk mata ke syg hehe...

besar anak lesung dr tgn tukang tumbuk lada tu hehe..sweet!~