Wednesday, July 27, 2011

Beza Dulu & sekarang

Salam..

Masa mula2 hubby bawa balik rumah..kurus..mata sebelah pun 
dh tak nmpk koz bengkak..sedih jer tgk keadaan dia time ni..
& sekarang..dh berisi..mata sblh dh baik..tp dh lain sblhlah..x blh baik spt sediakala..
mata dia dh rosak..
malas..sedap jer dia melentok  atas tilam tu..demand btul..x nk baring kat lantai..bulu pun 
dh gebu ..kena mandi 3kali seminggu.. ;)

37 comments :

Maya Mayana said...

yana pernah tgok org potong ekor dan korek mata kucing lily..kesian betul,baguslah kita ajar anak syg haiwan..mrk pun makhluk tuhan juga kan :D

LYAfrina said...

MAKIN COMEL KUCING NI GERAM..GEBU DH BODY DIA..DH BERISI... BYK PAHALA MYELAMATKAN KUCING NI,, LG2 BILA KT MNJAGANYA DGN IKHLAS.. DI AKHIRAT KELAK...KUCING INILAH Y AKAN MDOAKAN TUAN Y MBERI MKN & MINUMNYA... INSYALLAH:-)

eB ezrin said...

nyaman ati tgk :)

LuN@_aiDi said...

ciannyer tengok mata die.. iskiskisk..

tapi skng dh nmpk gebu cam gulagula kapas^^

mamaNoriz sini.. said...

ala sayangnye...
baiknye lily sefamily jaga dia...
tapi mmg bgus ada pet kan...ia mengajar anak kite lebih prihatin dan simpati....

::NureeN:: said...

rajin lily pelihara kucing, nureen segan.. sbb nk kena ajor mcm2 hehehe... pastu risau plak ngan bulu2 dia... dlu & skrg beza..

ajumohit said...

Bgusnya satu family suke kucing, mmg gebu tgk keadaan skrg ni, seronok tgk

Lalalililulu said...

sian mate die...

pandai kamu jg...makin comel die skang...

syiela said...

rajinnya bela kucing.. syiela mampu tgk je sbb ada asthma so segala yang berbulu mmg di 'haramkan' dalam rumah syiela :)

~izan~ said...

alolo..cian mata dia..

tp dia dah sihat..comel..bertuah dpt tuan yg penyayang mcm lily...

apa namanya ek? umah ni semua kucing tipu je ada hehe

MrS. F!zA said...

ha dah besar dh pon kan..cpt tol kan membesar kalo kucing..hikhik

adarnadzmie said...

kucing klu terbela memang sihat dan cantikkk... sian kan kucing yang terbiar kat jln2 tu..

Diana @ bilakukatacinta said...

ai...mcm kucing sy kat kg..huhu...bnyak kucing yg dtg ke rumah..abah sy kutip..bela sampai jd sihat n membesar... Kt umah cni kucing mix...international..tak tau siam ke parsi..

ღ p!nk veLvet ღ said...

kaler die cantik la :)

ieda said...

kucing pun tahu bahagia kan .. dgn cara macm tu lah dia bayangkan kegembiraan dia dgn tuan yg sgt2 penyayang ! :)

Nens Collection said...

ololo..comelnye..

munna said...

kak rumah pun ada seekor kucing yg cedera kena api kaki dia...hari2 sapu ubat...alhamdulillah dah sihat jadi penghibur kami sekeluarga

Fieza79 said...

kira nya kucing tu mmg serasi di bawah jagaan Lily...sekarang lg nampak berisi dan sihat je kucing tu...

shida'R said...

3kali smggu hehe..mmg demnd hehe..dlu shida pun ade kucing yang bulu lebat tu tp time knduri hlg..pdhal dah sorok dia lam blik huhu..sampai skg xbela dah kucing..last hlg 2007..

Botak said...

huhh., baring atas tilam?
mewah betul hidup kucing ni., hahaha..

zaidah said...

DAH COMEL DAH KUCING TU....DAN DAH GEBU BULUNYER....

NzA said...

beza sgt..skrg dh tembam n montel...

tiefazatie said...

sedih ej tgk pic mula2 tue..
skrg comel gebu nie!hehe...
cantik je kucing nie..kim slm eh sis..hihi

tiefazatie said...

owh ye..ciktom ifa xleh mandi..nt die demam..huhuhu..sengal gle..

amna said...

besar pahala kak lily bela kucing ni.. moga2 berkat hidup sekeluarga. aminn :)

bunga said...

haha..comel la..bunga suka kucing..tapi ada halangan yang buat bunga xdapat nak pelihara kucing..tengok kucing ni cam nak cium2 jer..gheghege

Izan Ishak said...

comel3! dulu kurus skrg dah gebu gebas~

pCL [p@kcikLie] said...

bertuah le dia dpt kasih syg awak...

Lily@MamaZaraZareef said...

Alhamdulillah..rezeki kucing tuh dpt tuan sebaik lily n family..=)..dh besar n gebu pon die..

Wanie said...

sedih je tengok mata die..huhu
bagusla ade yg prihatin..:)

ZORA said...

wahhh..kucing mmg cpat sembuh an ..huuhuh

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

bagus lily ni...dpt banyk pahala tau jaga kucing2 camni..:-)

wahida said...

alololo....comel je...drp kurus sekarang dah gemuk...

mesti dia manja ngan uolls kan...

RaFFLeSiA MeRaH said...

alahai kesiannya...akak ni x boleh tgk kucing berkeadaan mcm tu, nak2 pulak kalau jumpa tepi jln atau di kedai2 mkn...sadis betul....tp lega bila tgk keadaan dia skrg....

ummuainries said...

Alhamdulillah..semoga Allah merahmati Pn Lily atas kebaikan yg telah dilakukan....Saya jg seorg Pencinta Kucing...

Nur Hani said...

alhamdulillah, terharu sgt tgk akak selamatkan dan jaga kucing malang tu. bertuah dia dpt tuan mcm akak ;)

saya bela juga, semua pun kutip luar, tp alhamdulillah semua dlm keadaan baik masa ambil.

harap-harap ada lah ramai lagi yg sudi selamat kan kucing terbiar diluar sana.

lilypelangi said...

comel la kucing tu .

sy dah lama tak bela kucing taw ..