Tuesday, June 21, 2011

"Teman Baik" Qis Demam Lagi..

salam..

Alhamdulillah..ptg smlm selamat sampai Ke Johor..stlh 3 hari bercuti..tp sebenarnye..ktorg kesana bukannye bercuti sgt pun..tp lily ada kursus (erk..suri rumah pun ada kursus juga tau.. :D)..hanya sempat jln2 ke Nilai3 , KLCC & PutraJaya jer..

3hari ktorg disana.."Teman Baik" Qis tinggal sendiri2 kat rumah..mmg bekalkan dia maknan & air secukupnye..Qis pun kat sana..asyik jelah teringat kat "Teman Baik" dia ni..dek kerna kedua2nye saling merindu..keduanye pun sama2 diserang demam...kesian..

Mesti korang dh tau kan sape 'teman baik' Qis ni..tak lain tak bukan..tentulah c  comel ni..
Comel tak?? hehe..mata dia yg x blh buka tempohari dh baik dh..
tp mmg x dpt baik sepenuhnye dh..dh jd lain sebelah dh mata dia..sian..

Kesian tau..bila x sihat..tak lalu mkn..minum apatah lg nk bermain2..just tido jer memanjang..sedih tau tgk..klu time sihat..hmmm..jgn cakaplah..lari sana..lari sini kejar mengejar dgn Qis..kekdng geram juga..sampai badan kita pun dia nk lompat2..tp bila dia jatuh sakit..mcm sunyilah plak..time sakit ni manja sgt..mcm manusia juga..tido pun nak berhimpit2 dengan kita..nk minta dibelai2..binatang pun ada perasaan ingin disayangi & menyayangikan..


Gambar sblm ditinggalkan tempohari..sesuailah tu ye..seorg kat atas yg seekor tu kat bwh..kucing ni juga klu Qis kemana nk juga ikut..maybelah tempohari Qis buka peti sejuk dia pun ikut juga..last2..Qis sumbat dia masuk dlm peti ais tu sekali..hehe..

29 comments :

Lily@MamaZaraZareef said...

alalala..best fren ek qis ngan kucing tuh..smpai demam2 rindu lagi..suke sgt gmbar qis posing ngan kucing die tuh..=)

shida'R said...

hehe..semua sis syg..bertuah org2 or ape pun dskliling sis :)

tiefazatie said...

wah!sgt comel!geram tgk!hihi
ciktom ifa pun kalu kteorg sokmo tgl die nt die demamnie..lg 1 kalu mandikn die..konpem demam..sakit hati tau

Ain Nadiah said...

comel je anak akak dengan kucing tu.. cian dia masuk peti ais.. hehe

Botak said...

elakkan gerobok tu patah je, kalau patah kesian kucing tu., hahahaha..

MrS. F!zA said...

mak aihh qis demam rindu kt teman baik dia..dh jd kwn kan mesti teringat2.. qis posing comel!

Ena said...

hehe..


sampai demam2 yeh... sweet jekkk.. :D
comei last pic tu..

mamalieyna said...

alahai comelnye gambar last tu..Qis & teman baik...alolo keduanya tgh demam ke, siannye..hope cepat2 sembuh ye..mmg best ada kucing kan..diorang berperasaan..hee~ pernh ada kucing kt kg dl, mmg syg sgt sbb diorang mcm ada perasaan..hee~

NzA said...

demam rindu la tu.....

Norish AqiSya @ Mama said...

tomeynye diyeee.....

Fieza79 said...

alahai mmg teman baik sguh ni..mesti dia rindu smpai demam...cian diaa..

last pic tu nice la Lily..!

fiQ'Ra said...

hehe...comel mcm tuan dia~ ;)

niena shopping2u said...

hehe, comel la pic bawah tu, memula igt kucing tu cuma gmbar je.pandai bergaya!

So Shy Lady said...

gebus nya...akak dlu ada sekor mcm ni...pnggil bubu tp dh mati...dh, t.leh ingat nanti sebak

lucu, tgh sdih2 hb akak bleh tnya bleh tak dia gnti tmpat bubu dlm hati akak ni?

♥MiZz-siHa♥ said...

comel gambo tu...

Rtp Farra Arisha said...

i love the last pic.
comelll je qis and her lovely cats! :D

Izan Ishak said...

comel betul gmbar qis dgn buah hatinya tu.

biar betul dia masukkan kucing dlm peti ais...siannya~

munna said...

alahai siannya Qis dan teman baik dia..saling merindu ye....

cikida said...

ciannye..smga tmn baik cpt sembuh ye..so sweet pict 2..ehhe

missh chiorika said...

ala comel nya buah hati qis .

ieda said...

teman baik yg terlalu sayangkan Qis .. binatang punn tahu erti kasih sayang dik ... manalahhh x Qis rindukan teman baik tuuu .. dia dah x der kawan lain dahhh :)

Ucu Faridah said...

lily...ohhhh..ini rupenye mangsa yg kena sumbat dlm p/air haritu....comel..

ZORA said...

ksian nye comel...mujur baik da...:)

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

lily, sama ngan alya ni..
asben bg gift kitty yg cumellll amat adiah besday die..
ari2 duk kelek si kitty tu, sampaikan si kitty tu berjalan pn senget.. huhuhu.. ;-/

WaNi^^ said...

alololo ,ciannye dy , hee , comel nye , geram bt0l la

http://inibelogaque.blogspot.com/2011/06/wordless-wednesday-3.html

farah da butterfly said...

hehehe.. lawak la akak.. qis sumbat kucing nie dlm peti ais..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

To All : Thx ya diatas komen2nye.. ;)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Ucu Faridah : a'ah..inilah mangsa buli Qis tempohari yg dia sumbat dlm icebox tu.. :D

LYAfrina said...

walaupun mata kucing ni sakit.. tp nampak kucing sgt2 sihat & bulu dia gebus.. msti lily jaga dia lelok kan.. alhamdulillah... setiap hari juga kucing ini akan sentiasa mendoakan kebajikan tuannya...

lya pon mmg syg syg2 kat kucing.