Friday, May 20, 2011

Sweetnye Mereka Berdua..

Salam..

Mereka berdua tu merujuk kepada Qis & kucing yg dibawa balik oleh hubby tempohari..2minggu lepas kucing ni jatuh sakit..sakit kat bahagian mata dia..mata dia sebelah dh rosak..berair & bernanah jer time tu..bebrp hari X nk mkn..X nk minum susu..asyik tido jer..hubby ubat mata dia pun..dia diam jer..mmg sedih time tu..sampai kita mengalirkan air mata tgk keadaan dia..

Tp skrg kucing ni dh sihat walafiat..badan pun semakin berisi & semakin hari semakin aktif..kekdng klu kita tgh baring sambil nntn TV..tetiba jer dia dtg gigit2 kaki kita..kekdng geram gak tau..tp disebabkan dia comel..& Qis pun sayang sgt kat dia...kita pun X jd nk marah..

Oh ya lg 1 yg membuatkan ktorg bertambah sayang kat kucing ni..klu nk 'membuang'..dia x 'membuang' sembarang..dia pandai masuk toilet utk 'membuang'..masa mula2 dulu...menahan jelah lily nk membasuh najis dia..port paling dia suka 'membuang' masa mula2 dulu kat tepi tong sampah..adeii..jenuh gak nk ajar dia 'membuang' dlm toillet..tp Alhamdulillah..stlh seminggu di latih utk 'membuang' d tandas..lama2 dia dh mengerti dah..tu pun stlh dikurung 24jam sehari didlm tandas..hehe..kejamkan.. ;p...

Alahai..siap lentokkan kepala dia kat kucing & belai2 kucing tu mkn..

Tgk tu..sweetkan..seorg dlm buai..yg 1 tu plak kat bawah buai..kemain landing baik punya lg tu..nak gak tido berbantal ye..klu Qis tido..kucing tu pun ikut tido gak..bila dh bgn..dua2 pun bgn..dh bgn..main sama2..main kejar2..

Tapi bila dh angin kush2 hotta hey dia tu dtg..abislah kucing tu dikerjakannye spt brg mainan.. :)

21 comments :

MrS. F!zA said...

adehh..siap kurung 24jam tu..pttla lelama kucing tu pandai..ekekeke

*syg sgguh qis kat meow..

Ena said...

alahai.. sweetnyer tgk kucing tido bawah buai qis tu.. nampak cam dah serasi gitu.. :D


ena suka juga kucing.. tp huby penggeli orgnya.. jadi anak ena, si kakak geli kucing dan si adik suka kuicng.. hihi.. sama dah cam mak & apaknya.. tp nak bela tak bleh la sbb dua2 alah ngan bulu kucing tu.. asthma.. huhu..

mamalieyna said...

waaah Qis dh ada kwn ye kt rumah..best la tuh~ arif pun suka cat..masa balik kg, cat banyaaaaaaakk...suka sungguh dia~~

sweet nengok mereka tido together2 gitu..comel~

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

kucing ni if kita ajar, mmg akan reti bahasa utk membuang kat toilet..eheheh

waaa kan main lagi. cepatla mommy..kasi adik kat qis..ehehe

ieda said...

sgt2 sweet dik ..
kucing nie kalau diajar , dia ingat kat ajaran tuan dia .. ermm x disangkal lagi .. tgk tuu siap lepak2 bawah buai tuan dia layie .. sgt2 syg lah tuu :)

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ said...

leh geng balqis la ni suka kan kucing, tapi balqis tak berani pegang cam qis pegang ni...so sweet

etiey.com© said...

alahai comelnya! kalau eysraf cat jauh sibuk memanggil.. bila cat datang dekat... cepat2 lari.. heheh geli agaknya

nureen said...

baiknyerr kucing tue.. syg betoi qis ngan kucing tue kan..

tp nureen x bg tau elly main kucing sbb asben dh alah ngan habuk & bulu so nureen x mau elly pon sama.. bg dia tgk je pegang skali pastu dh x bg.. kadang2 cian tgk dia nak pegang pon kena mintak izin nureen dulu.. klau tanya dia elly nk pegang kucing x?? sure dia tgk nureen katanya x bleh nanti mummy marah ehhehee...

bkn nureen x bg dia main, cuma risau je lebih2 nureen ni.. asben slalu watkan lidi ikat ngan tisu pastu elly akan usik2 la kucing2 kat umah PIL.. kucing kan suka benda2 yg bergerak pastu mula la menikus.. hehee

zaidah said...

memang kejam tu lily...cian kucing tu kena kurung...hehehe...tapi klu tak buat macam tu nanti kucing tu membuang bersepah2....diorang nie serasilah lily...comel aje

Ummi Eisya&Amani said...

penyayang tul..eisya pun sukakan kucing...tapi tula,bulu dia tu yang tak berapa suka..leh kena asma..

eB ezrin said...

sgt sweet... bersih hatimu sayang ;p

Fieza79 said...

alahai sweet nya...sorang tido dlm buai...sekor lg tido teman kan bwh buai..mmg akrab ni hehe..

munna said...

anak munna pun suka kucing...balik je rumah cari kucing dulu..hanis dia peluk cium lepas tu di kerjakan kucing tu mcm anak patung...

Alin Marlini said...

alahai....pandainyer sikecik ni jg kucing..senang esok2...

maszmadi said...

sweetnyer Qis ngan kucing tu, sape nama dia kucing tu yerk.....?

cikida said...

wahh,,so sweett...comel due2..=)

NzA said...

so sweet......

aRiE niSS said...

baiknye ngan kucim...=)

Puanbee2 said...

memang cute je penyanyang pulak sikecik tu yer :)

ajumohit said...

Alahai so sweet...Salam perkenalan

cik sakdi said...

aloh. cute la main ngan mieow. anak sedare kite pon suke la main ngan kucing,sampai nak rimas kucing tu. hihi