Monday, April 18, 2011

Dapat Teman Baru..

Salam..

Muka Hepi dpt teman baru..cheeky face..ngengadalah tu.. :D
Qis dh ada 'kwn' Baru...stlh lama kesunyian tanpa teman..Kini Qis dh x kesunyian lg..Wlupon belum dpt memberinye "KWN" yg sebenar..dpt memberinye seekor kucing sbg teman pon jd lah.. ;) ..Sbnrnye kucing ni  hubby Terjumpa tgh tido tepi tangga time hubby blk keja mlm....hubby sangka kucing ni mati koz badan dia dh berlipat spt x bernyawa..Hubby p angkatlah kucing tu..rupa2nye msh bernyawa..syukur..dgn rasa belas kasihan..hubby pon bawalah kucing tu blk rumah..hmmm..ntahlah apa angin hubby mlm tu..nk plak dia bawa kucing tu blk rumah..sblm ni mmg dia x nk...maybe kucing ni adalah antara yg bertuah.. :D ..mmg kesian tau tgk kucing ni..mata dh bengkak sblh..asyik..mengiau2..kelaparan..lily pon teruslah buatkan dia susu..Bg susu Formula Qis..mmg kehausan tau..laju jer dia minum susu tu...

Dh abis minum susu..mlm tu ktorg bg dia tido dlm tandas..koz x nk lah kang bgn pg2..najis dia bertaburan..nk bg biasa dia membuang dlm bilik air..mcm kucing kat KG..cerdik..klu nk membuang mesti msk tandas..

Tgk mata dia..sian kan..dh x nmpk sblh..bengkak..hmmm..ntahlah..maybe org tendang2 kut..time ni bgn pg terus mandi kan dia..guna  mandian Qis..harum..bau dia pon dh mcm bau Qis..ekeke.. :D .

Bulu dia dh kering..dh bersih...comel jerkan..erk..apsal mata dia jd biru plak kat sini..tp kucing ni blum aktif lg..Qis pon x dpt lg nk main dgn dia..kasi keluar dari kotak tu..terus lari nyorok blkng kerusi..malu2 miau plak..

tghari tu kuar kejap belikan mknan dia..mmg kelaparan sungguh..kejap jer letak mknan tu dh abis..pastu ngiau2 lg mintak..biskut tu Qis punya keja lah tu..bg kucing tu mkn biskut..tp kucing ni X nak...haisshhh..pandai memilih.. ;)

Dh kenyang dh...

hmmm..X taulah brp lama kucing ni blh bertahan dlm rumah ni..koz Qis ni ada angin tau..ada masa dia sayang sgt dgn kucing tu..siap belai2..tp bila angis kus2 dia dtg..abis gaklah kucing tu dia cekik..



12 comments :

LYAfrina said...

lya kalo jumpa kucing tbiar.. especially y kecik2 gni.. mmg akn ambik... & jaga.. x smpai hati nak biarkan.. ada kucing y lya kutip mmg comot sgt2.. tp bila dh bela.. bg makan & jaga, kucing tu jd gemuk & cantik...

qis jaga lelok yer kucing ni.. setiap hari kt bg makanan & belalian utk kucing ni,, insyallah kucing ini akn doakan kesejahteraan tuannya... Dan kucing jugak makhluk kesayangan nabi..

pahalanya mmg byk .. sbb membela kucing berbeza dgn mbela lembu.. Sbb kita bela kucing dgn penuh kasih syg tnpa ada hasil drpnya.. berbeza dgn mbela lembu.. kita bela & dpt hasil daging drpnya...

qis jaga kucing ni smpai gemuk ye
:-)

MrS. F!zA said...

alahai sedih la tgk kucing terbiar lapar gitu..ibunya p mna ek..ntah2 org buang ni..

♥ aNJe a.k.a MaMa_BaLQis ♥ said...

wah bestnya dapat kawan ek, sian kucing tu cam lapar sangat2 kan...

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

cian tgk mata dia..if jaga elok2, kasi ubat..insyaAllah leh baik tu ..

wahida said...

alahai sian tgk kucing ni..sampai sepet sebelah...jaga kucing ni baik2 yer..insyaAllah..ada ganjaran menanti...amin...

NzA said...

kesiannya anak kucing tu......mesti ditinggalkan ibunya..

Zaidah said...

siannyer mata dia sampai jadik macam tu.... semoga qis seronok dapat kawan baru tu....

eB ezrin said...

cian la...
jgn2 ibu dier dh x der x?

Lily@MamaZaraZareef said...

alhamdulillah..rezeki kucing tuh dpt tuan baru utk menjaganya..qis jaga baik2 ye kucing tuh..org kata kucing ni akan sntiasa mendoakan kesejahteraan tuannya..=)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

@Lya : kesiankan Lya..tgk kucing2 terbiar ni..kekdng mmg x sampai hati nk biarkan..

Qis ckp: Ye Aunty..hari2 Qis bg mkn.. :)

skrg ni Qis pantang klu ktorg simpan kucing tu dlm tandas..mrh dia..siap ngamuk lg tu..dia nk setiap masa main dgn kucing tu..siap msk kotak tu sekali main.. ;)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

@Fiza : a'ah..mmg kesian..mula2 hubby amik tu..mmg kesian sgt2..kelapran sgt dia..bdn pon lemah smcm jer..x aktif..x nk main2..tp..syukur skrg dh menunjukkan tanda2 positif..dh aktif dh..kuat main dgn Qis.. ;)



@Anje :a'ah..hepi dia dpt tmn baru.. :D



@Rose : ye Rose..tg mata dia semakin hari dh semakin ok..hubby ubat guna minyak gamat.. ;)


@wahida : Insyaallah..

@Kak Nza : a'ah..mmg kesian..ntahlah mana ibu dia..sendiri2 jer time hubby jumpa tu..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

@Zaidah : mmg Qis sgt2 seronok Zai..klu dulu asyik nk ngempeng jer..skrg dh ada 'teman' baru..asyik main jer dia dgn 'kwn' dia tu.. ;)



@kak EB : ye lah tu kak..Xde ibu dh..sian..


@LilyAzliyana : Insyaallah.. ;)