Tuesday, April 20, 2010

Bila Dia dh Dapat ‘Kaki’

Lama jugak Qis ni dpt ‘Kaki’..Sebelum ni..Umur Qis setahun 1 bln..

Dh blh melangkah selangkah dua..Tp klu dh jatuh mmg dia x nk cuba lg..

Sehinggalah..umur dia genap setahun 3 Bln..Baru blh jalan sepenuh nyer..

Sejak dh dpt kaki ni..Klu bawa dia kuar..Jarang dh nk berdukung..

Nk jalan sendiri dh…Kekdng klu kat umah..siap ajak kita main kejar2..

Padahal..lum kuat lagik nk berlari.. :)

DSC03092

Cik Adik..Nk ke mana tu?? Jln sensorg ker?? X takut?? :)


DSC03095 Tgn tu..tunjuk apa tue?? Nk main sorok2 ngan mummy...


DSC03090

Nk p sembunyi di belakang tiang ni lah..Biar mummy carik..


DSC03093

Haaa..Nk ke mana dh tu??


DSC04119

DSC04120

Bersungguh-sungguh mengeget..Nk mamam Roti..

DSC04122

DSC04123

Time ni Lily dh dukung..Tp Qis melalak nk turun..rupe nyer dia nk p tarik2 benda alah tu..Siap tgk harga..Nk beli ker??

Time kuar ni..Ayah Qis yg bg dia pakai tudung..Lily bg pakai..dia x nk..siap nangis lg..sambil membuka tudung tue..Susah dh nk bg dia pkai..klu dulu senang jer..Sekali ayah dia dtg..buat muke garang..Bg pakai dia tudung…Qis takut seh…Takde nyer dia nk buka tudung tue..sampailah balik..hehehe..Qis mmg takut ngan ayah dia..sekali ayah dia ckp..”NO”…X lah di buatnyer tue..Tp klu Lily..eerrrmmm…mmg manja kat Lily..




27 comments :

Adlina Husaini said...

ala bestnya kakak aisy ni dah leh jalan =D

best ek lily, tak yah berdukung dah..

siap ajak main kejar2 tu..

takpe kalau dia takut kat salah sorang..aisy tak takut pun..kalau daddy dia buat muka garang, dia pegi dekat2 lentok2 kepala kunun nak pujuk

Ieda Al-Habsyi said...

comelnya dia!!! amanda tak berapa kuat, skit2 jatuh tapiii asik nak lari je, hehehe :)

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

tomeinyer dia...penatla uminyer nak kejar...dah dapat kaki kemana pun sampai

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Adlina >> A'ah..Qis mmg takut ngan ayah dia..Klu ayah dia dh ckp jgn..mmg dia x buat sambil mulut senget2 menahan nangis..hehe..tp kekdng manja jugak lah.. :)



Ieda >> X lama lg blh lah tu Amanda jln..Qis pon cam tu jugak..Dh blh selangkah 2 tp masih takut..Akhirnyer berjaya juga.. :)


MamaAqish >> Mmg suka dia main kejar2..Baru jer blh jln..dh nk bawa main kejar2.. :)

MrS. F!zA@Mama Darwisy said...

hehe dah leh jalan..tak sabar nak tgk anak sendiri plk jalan..bestnya.. tomei la gayakan qis cam tu..huhu best kaler pink! wink! hehe

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Fiza >> Mmgkan X sabar nk tunggu diorg berjln..Tp klu dh b'jln..x terkejar kita.. :)

IdzaLia said...

alahai comey nye.. siap bertudung.. (^__^)

QuEeN Of 2 Heroes said...

seronok lak aunty tgk qis da bole jln... :) darwish lom lg...takut sgt nak lepas tgn dia...mesti nak berpaut baru nak berjalan...

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Lia >> Maceh Aunty..

Maceh gak..sudi polo..Salam kenal yer Aunty.. :)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Nadia >> Soronok tgk anak dh leh jln.. X penat lg nk dukung.. :)

Darwisy pon x lama lg blh lah jln tue..Qis dulu pon cam tu gak.. :)

Siti said...

comeinya ngan tudung. tak bukak yer? baik sungguh..cuteeee

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Siti >> Memula Lily bagi pakai..mmg dia buka..Sekali ayah dia yg pakai kan..dia pon menurut perintah..sampai balik tudung tu melekat .. :)

lily azliyana @ mama zara said...

alah2x..tomeinye Qis ngan baby stepsnya..tgh eksited nak berjalan lah tu yek..hihi

cumei jugak tudung yg qis pakai tuh..pndai korang cr tpt beli tudung comei2 ni kan..=)

mamalieyna said...

alahai comei la sgt si qis ni bertudung gitu..! dgr ckp ayah eh, bagus la, ada jgk salah sorang yg dia dgr ckp..ngn kita dia nak bermanja2 lebih sket takpe la.. ^_^

herm..ayep nnti pun agaknya camni la kan, bila dh dpt fully kakinye..:)

chugie said...

amboi, siap pakai tudung lg ye..

fatin x jalan lagi, walaupun dah start berdiri n menapak 1 2 langkah.. bila jatuh pun, dh malas nk try lg

LYaFRINA said...

haaa..bila dh dpt kaki tu..mcm2 la..nk jln sndiri la..tp bmbang gak kdg2 kalo bru2 blh jln, still x stabil lg kn.. skejap2 jatuh..

lily bsiap sediala utk berkejar-kejaran plok.. heheheheh

**tomeynya pakai tudung..kalo asya xleh nk bg pakai..mgamuk sakan la

Zaidah said...

suka tengok qis pakai tudung...klu dah dapa 'kaki' senanglah skit kita nak bawak dia kemana2 sebab tak yah dukung lagikan...firas bilalah nak berjalan..hari nie baru 10 bln..masih belajar lepas2 tangan..melangkah blum lagi...

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Lily >> Maceh Aunty..

Mmg Xcited berjalan..selalu ajak lily berjalan kat bwh umah ni..x dilayan nangis..

Ayah dia tu yg suka beli kan Qis tudung.. :)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Mamalieyna >> Comei ka Aunty? Maceh.. :)

A'ah..mmg dia nurut perintah klu ayah dia bercakap..Bagus gak lah..salah seorg yg di takut..x leh di manjakan sgt..

Ayep pon x lama lg tu dpt 'kaki' gak.. Nnt mama nyer yg x terkejar.. :)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Chugie >> Mcm Qis gak lah dulu..1 2 langkah jatuh ..dh takut nk cuba..Tp lama2 Blh jugak..jenuh gak tunggu nk berjalan.. :)

mamaaerish : said...

ala tomeinyer... terserlah wajah yg innocent bakal menjadi ayu nanti... qis mmg cumil.... mmmuahhhhhh

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Lya >> A'ah..kekdng bimbang gak..still x stabil..tp Qis ni Xcited sgt..siap ajak2 ktorg main kejar..jatuh bgn semula ajak lg main.. :)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Zai >> Senang gak lah..jarang dh berdukung..

X lama lg Turn Firas lah tu..Qis 1thn 3 bln..la ni dpt kaki sepenuh nyer.. :)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

MamaAerish >> Maceh Aunty..E-scha pon comeii gak.. :)

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

tomeynyer qis pakai tudung..
haah, elok aje ek, x buka². Si Alya 5 min tu kira lama la... pas2..ntah mane dilemparnye.
hohoho, dh leh kaki, siapla pasni abesla die tlg lily 'keaskan' rumah, hikhikhik.. ;p

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Leily >> Maceh Aunty..

Sebelum ni pon mmg dia selalu tlg Lily 'Kemas' Kan umah.. :)

Ena said...

hehehe..
cutenyerrr...
comei la pakai tudung..
time jelajah ye qis? camtu la lily bile anak baru dapat kaki.. semua nak di jelajah nye.. kite pun penat la nak kejar dier..
bagus la qis takut kat abah dier.. lily cm ena gak la.. anak2 tak heran pun kalau kite marah.. wat dekkkkk jekk.. hoho..