Thursday, April 22, 2010

Akhirnya...

Ptg semalam..tgh Lily Asyik menonton TV...
Qis tlh mencampakkan H.set Lily yg dh lama lily x guna Ke bawah rumah..


Sebelum tu Lily Biarkan jer Qis 'mengemas' kabinet TV..
Membongkar segala isi perut Kabinet TV tue..
Sekali plak dia ternampak H.set Lily ...
H.set Lily tu sebenar nyer masih elok lg...
Tp dh lama x guna koz kamera dia x cantik..
Kekdng mmg dh jd menan dia dh..
Dh lama gaklah H.set tu diam kat situ..
Lily dh sorok dlm2 dh h.set tu..ntahlah napa plak Qis blh nampak..

Qis apa lagilah..klu dh nampak H.set..Haa..
teruslah letak kat telinga dia..sambil berjln..
sambil tepon tu kat tinger..mcm org tgh bersembang di talian..
Klu tgk Qis dh pegang pon mmg lily akan pastikan Sliding door
ktorg tertutup..Takut Qis p baling kat bawah..
Ntahlah plak kenapa ptg smlm..tgh Lily Asyik menonton
Adamaya kul 6.30pm tu..Lily x terpikir plak nk tutup sliding door tue..
Ni lah penagan nyer Adamaya ni..Sampai x tergerak kita dr dpn TV..
Tgh Asyik nonton tue..Tetiba lily terdgr benda terjatuh..Jatuh berkecai...
Biar pon Lily asyik menonton..tp benda tu jatuh Lily blh dgr..Ktorg tinggal kat tingkat 4..
Sepantas kilat Lily berpaling kat Qis..OMG...Qis dh membuang tepon Lily..
Lily pon terus berlari..jenguk kat bwh..Habis berkecai..
Time Lily menjenguk tu..rupanyer ada org kat bwh..
Org tu tgh pungut h.set tu sambil menggaru2 kepala dia..
Maybe kepala dia kena kut...Lily pon takutlah..& biarkan jer..
Kang x pasal2 org tu naik p atas ngamuk..dh ler Lily jer berdua ngan Qis..
Ayah dia x balik lg..Nasiblah bukan H.set Lily / ayah dia yg ktorg guna skrg ni dibuangnyer..
Klu x..mmg kena cuci lah tinger Lily oleh ayah dia..
Time ni teringat komen Lya dlm n3 lily smlm..
hehehe..masin betul mulut Lya.. :)


Mcm ni lah h.set lily yg dibuang Qis tu..H.set ni mmg tahan..dr lily keja & sblm kawin lg..smpi skrg masih leh guna..Tp Budak tecik ni plak dh p buang..pic dr google..

Tak pasal2 blk mlm tu ayah dia kena OT lg buat benda alah kat pagar tue..sblm ni mmg ktorg ada carik jaring utk tutup pagar tu..tp x jumpa..so buat sementara terpaksa guna tali tu dulu lah..dh x cantik dh pemandangan nyer..Ni lah..dh hujan baru sediakan payung... :)

10 comments :

mamaaerish : said...

la... nih musti sbb qis tensen mama dier asyik layan adamaya jer... x tgk dier dh... hik3

MrS. F!zA@Mama Darwisy said...

aah la nmpk xlawo dah ikat2 camtu..hehe

Ena said...

alahai..

qis lepas geram ker lily? huhu
cian hset tu kan!.. jd mangsa pulak.. kui kui kui
nasib baik ada yg lain kan!..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

takpe..lily kan ade hp sony yg canggih tu..

tapi syg jugak kan dah jatuh berderai..huhuhu

mamalieyna said...

huhu...seb baik hujan rintik je, kalo hujan lebat..huhu..nyesal tak sudah..eheh..faham ke komen eina ni..hehe..buat2 faham eh..! :p

alolo..budak tecik mmg kena monitor saje..huhu..

chugie said...

huhu.. kelako tengok pagar tu sebenornye.. :))

Siti said...

hahah..sian kat org yg kena tepon tu yer....tak psl2 jd mangsa....adoii la..gelak siti baca entry nih.

lily azliyana @ mama zara said...

leh selamat ke barang ngan pagar tali tuh..nak senang, tros pasang pagar yang ada wayar hijau halus2 tulaa..konpem tak kalis barang..ekekekeke

nway, ni yg pyh nye dok umah tinggi2 kan..skali brg terjatuh , tros berderai..=p

Zaidah said...

lily: memang btul masin mulut lya...qis dah pandai membuang barang dari atas...itu namanyer qis dah semakin bijak....tolong lily mengemas...so dia ingatkan dah tak guna lagi ...baik buangkan aje...hehehe

QuEeN Of 2 Heroes said...

fuuhhh...sib baik bukan henpon yg ngah pakai skrg...huhu