Tuesday, December 15, 2009

♥ GELAGAT QIS ♥

Pejam ceilik…pejam celik Qis dh 11 bln ++ …hanya bbrp minggu lg Qis akan menginjak keusia setahun…pantas nyer masa berlalu…mcm baru smlm jer mommy melahirkan mu sayang…

Dlm usia Qis 11 bln nie…Qis masih blm lg pandai berjln…berdiri sendiri pon masih takut2 lagik…tp yg pasti…menolong mommy ‘mengemas’ n memanjat sana sini adalah sesuatu perkara yg menjadi rutin harian nyer… ;P …. tak pe lah sayang…asalkan Qis gembira mommy TAK KESAH… :)

So layan je lah pic Qis di usianyer 11 bln nie…

qis2

semakin notti…tgk lah tu…mommy amik pic dia blh plak bg kaki cam tue kat mommy…

qis7

tmpt peberet…stiap ptg mesti bawa Qis jenjalan kat tmn bwh umah nie…Qis blh tau klu dh kul 4ptg mommy x bawa Qis turun…mula lah tu mengamuk….mata tue tgh kusyuk tgk org ramai main2 n mandi kat kolam…

qis3

Bersama dgn ‘lampin bucuk’nyer…eeeee…bucuk!!!

qis8

Ni lg satu…tabiat terbaru Qis yg lately suka sgt berdiri kat pagar beranda nie…takut mommy tau…kepala Qis blh masuk kat celah2 pagar tue…bahaya!!!…mommy pon kena lebih berhati2…mmg x leh terlepas pandang…

qis4

Time nie x mandi lg…baru bgn...kuar jer dr bilik terus beranda tu lah yg di tuju….

qis5

qis6


BOTH OF US (mummy & daddy) LOVE U SOOOOOO MUCH…MMMUUUAAAHHH!!!

9 comments :

QuEeN Of 2 Heroes said...

semua baby ade keunikan dia sendiri....kan...
comel... ^_^

Intan said...

Ya Allah, tgk dia asik kat beranda...naik takut lak intan...hu hu.

Suka sgt dia ye :)

Tulah lily, mmg rasa sat je kan especially bila depa nak masuk setahun..hu hu...sedihnya :(

mamalieyna said...

bestnyer pepagi layan mata tgk aksi si qis yg matanya bolat!! kiut ^_^..

eeeii seramnya tgk qis kt beranda tu, risonye lah! tulah risiko dok umah tinggi2, ada beranda cenggini..kan2x..tp bestnyer dpt angin luar masuk..best je.. :)..pepun mmg kena tgk2 la kan, mmg kena tutup pintu tu kalo tinggai pi toilet ke..takut weeh..

hepi 11th month qis..dh dkt nk setahun dah die ek, makin cerdik la nnti! panjang akalnyer!

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

tak bahaye ke kat beranda tu?
if kat umah sy tu..kene letak jaring2 tambahan..if besi tu tak telus badan sorang budak takpela kan..ehehhe..kat umah sy tu agak besar n leh telus kepala anak buah sy..

jom tukar link n followww,,:-)

lily azliyana @ mama zara said...

hee..seronoknye dpt tgk gmbar Qis puas2 hari ni..=D

wah..bukan main suka Qis duduk kat beranda ek. mesti seronok dpt fresh air kan Qis..hehe

Drama Mama said...

nice blog!

ahhh tu dah bole berdiri kira okie la tuh. abang irfan pun berjalan lambat, setahun sehari baru he took his first step. tapi skarang haaa ebrlari merata aunty yang penat tau Qis!

take ur time ya sweetie. :-)

The Queen Of My Heart said...

Nadia ~ a'ah..smua baby ada pe'el sendiri... :) THX...

Intan ~ yer...lily pon takut gak Qis asyik berdiri jer kat beranda tue...klu di larang haaa...melalak abis lah tue...

yer jap jer masa berlalu...rindu ngan bau baby...

The Queen Of My Heart said...

mamalieyna ~ yer aunty layan jgn x layan gmbr2 Qis nie...hikhik....

tulah lily takut sgt dia beridiri kat situ...di larang mengamuk...so lily layankan aje lah...tp mata mmg x lepas pandang ler...

TQ aunty!!! :)

The Queen Of My Heart said...

rose @ mama rafiq ~ mmg bahya gak...tp x leh dilarang...so lily ikutkan jer lah tp kena perhatikan selalulah...ye tulah lily asyik2 suh hubby p beli jaring tp asyik lupa jer... :(

MamaZara ~ yer mmg sonok sgt dia berdiri kat beranda tue...dia happy tp lily yg risau...mcm2 pe'el jer budak2 nie... ;P


Drama Mama ~ TQ...Nway salam kenal yer...

nk berdiri sendiri masih gak takut2 lg...lily slalu ajar jln tp Qis nie punya lah malas nk blajar jln...lily yg penat dok ngajar... ;)
X sabar nk tgk Qis dpt berjalan...